Parkeeractie vergeten te starten? Je bent niet de enige (John, installatietechniek)

John is werkzaam bij een installatiebedrijf. Hij is de hele dag onderweg in- en rondom Amsterdam en parkeert lange tijden in de binnenstad. Via zijn werk gebruikt John daarom de Yellowbrick-parkeerapp. We spraken met John over onze parkeerapp; waar is hij tevreden mee en wat zou er nog beter kunnen?

We vroegen John hoe hij Yellowbrick in een paar woorden zou omschrijven. John: Gemakkelijk en vooral betrouwbaar, parkeren moet geen gedoe opleveren. Zijn werkgever is Yellowbrick gaan gebruiken om financiële en administratieve voordelen. We vroegen John naar frustraties als het gaat om parkeren. John irriteert is zich wel eens aan de hoge parkeertarieven in de binnenstad, maar wat hem het meeste frustreert is het vergeten te starten- of stoppen van een parkeeractie.

Parkeeractie vergeten
John vergeet regelmatig zijn parkeeractie te starten- of stoppen, met grote frustratie tot gevolg: ‘’Als ik een parkeeractie vergeet te starten, krijg ik hoe dan ook een boete. De scanauto rijdt heel vaak langs’’. Daarbij is het vergeten te stoppen van een parkeeractie eveneens frustrerend voor John. Hij heeft haast, is veel in de weer en heeft daarom een extra geheugensteuntje nodig. Daarbij is hij vaak aan het bellen als hij in- en uit de auto stapt. Dan sluit hij zijn telefoon aan op de carkit of haalt hij zijn telefoon daar uit, zonder aan zijn parkeeractie te denken. John schat dat hij wel €300,- per jaar kwijt was aan boetes en vergeten parkeeracties.

Sinds februari 2020 maakt John gebruik van ParkAlert bij Yellowbrick en heeft hij nooit meer een vergeten parkeeractie: ‘’ParkAlert is een fijn geheugensteuntje en helpt mij herinneren aan het parkeren, ik stop met de knop!’’

Volg ons op Facebook voor meer ‘In gesprek met’.