Betalen en facturen

Waarom moet ik €0,01 betalen bij het wijzigen van mijn IBAN nummer?

Om je IBAN gegevens te controleren, vragen wij via de vertrouwde iDEAL omgeving een betaling te doen van € 0,01. Zodra de betaling succesvol is afgerond, ontvangen wij de naam en IBAN van de gebruikte betaalrekening. Hiermee wordt de eigenaar van de betaalrekening gevalideerd.

Krijg ik de €0,01 van mijn registratie terug?
De €0,01 krijg je niet terug. Je betaalt voor de IBAN validatie, zodat wij vast kunnen stellen of de IBAN gegevens kloppen.
Waarom moet ik €0,01 betalen bij mijn registratie?

Om je IBAN gegevens te controleren, vragen wij via de vertrouwde iDEAL omgeving een betaling te doen van € 0,01. Zodra de betaling succesvol is afgerond, ontvangen wij de naam en IBAN van de gebruikte betaalrekening. Hiermee wordt de eigenaar van de betaalrekening gevalideerd.

Hoe betaal ik een openstaande factuur met Tikkie?

Heb je een openstaande factuur? Deze kun je nu eenvoudig voldoen via Tikkie. Met deze betaaldienst is het mogelijk je betaling te voldoen via een iDEAL-link, die je kunt ontvangen via WhatsApp en Facebook Messenger. Je hebt hiervoor geen extra app nodig en het maakt niet uit bij welke bank je bankiert.

Hoe werkt het?

  1. Stuur een bericht via WhatsApp of Facebook messenger onder vermelding van jouw klantnummer en 'Tikkie'.
  2. Je ontvangt binnen 1 werkdag een Tikkie via SMS.
  3. Het openstaande bedrag betaal je dan eenvoudig door op de link te klikken en de stappen te volgen.
  4. De betaling wordt vervolgens binnen 2 werkdagen verwerkt in ons systeem.

Let op: betaal je via creditcard en is je betaling mislukt? Vergeet dan niet je creditcardgegevens opnieuw in te voeren via Mijn Yellowbrick. Meer informatie hierover lees je hier en onze contactgegevens vind je hier.

Kan ik een factuur per post ontvangen?

Je kunt geen factuur per post ontvangen. Yellowbrick werkt met het systeem E-Billing en verstuurt alle facturen via e-mail. Een kopie van een nota per mail vraag je op via onze Customer Service.

Je kunt er ook voor kiezen om een factuur via Mijn Yellowbrick in te zien. Bekijk onze video hieronder om te zien hoe je dat kan doen:

Wat is het verdienmodel van Yellowbrick?

Yellowbrick biedt een service aan. In ruil daarvoor vragen wij een klein bedrag aan transactiekosten per parkeertransactie (of abonnementskosten als je onbeperkt met ons brickt).

Het parkeergeld dat wij innen doen wij namens de gemeente. Wij dragen dus jouw parkeerkosten af aan hen. Een klein deel ontvangen wij terug. Daarvoor dragen wij het zogeheten 'debiteurenrisico'. Betaalt een klant de gemaakte parkeerkosten niet aan ons, wij moeten deze kosten wel aan de gemeente afdragen.

Kan ik mijn facturen online inzien?

Jazeker, je vindt je facturen terug in Mijn Yellowbrick onder 'Facturen'.

Bekijk onze video hieronder om te zien hoe je facturen in Mijn Yellowbrick in kunt zien:

Waarom wordt er geen btw over het parkeergeld geheven?

Parkeergeld is al een vorm van belasting. Daarom wordt hier geen btw over geheven. Over de registratie-, transactie- en kaartkosten wordt wel 21% btw geheven. Hetzelfde geldt voor de parkeerkosten in Q-Park garages.

Ik heb vragen over het afgeschreven bedrag, wat nu?

Controleer de factuur op Mijn Yellowbrick onder 'Transacties'. Blijft deze onduidelijk? Neem gerust contact op met onze Customer Service via info@yellowbrick.nl.

Ik heb een betalingsherinnering ontvangen, wat nu?

Als wij een Yellowbrick-factuur niet kunnen incasseren, ontvang je dezelfde dag per e-mail een betalingsherinnering. Je dient binnen 7 dagen na dagtekening het geld over te maken naar het rekeningnummer in deze herinnering. Vermeld in de omschrijving het betaalkenmerk. Een betaalkenmerk vind je terug op de factuur en/of herinnering.

Als je na de betalingsherinnering niet op tijd betaalt, ontvang je een aanmaning. Blijft de betaling na de laatste aanmaning uit dan zijn wij genoodzaakt jouw dossier over te dragen aan Flanderijn Incasso Gerechtsdeurwaarders. Heb je meerdere facturen bij ons openstaan, dan ontvang je voor de tweede factuur alleen een herinnering.

Account geblokkeerd

Binnen enkele dagen na het mislukken van de incasso wordt je account tijdelijk geblokkeerd. Zodra onze administratie je nabetaling heeft verwerkt, reactiveren wij je account zodat je weer kunt belparkeren. Let op: de verwerking van een handmatige betaling duurt 2 tot 3 werkdagen. Zorg voor optimaal gebruik van onze service dus voor voldoende geld op je rekening. Een nieuwe creditcard of e-mailadres? Geef wijzigingen direct door op Mijn Yellowbrick.

Bekijk ons filmpje over Geblokkeerde accounts.

Hoe kan ik een herinnering ontvangen als ik met de creditcard betaal?
Je hebt een betalingsherinnering van ons ontvangen maar je betaalt met een creditcard. Hoe kan dat? Er zijn 2 oorzaken; je limiet is bereikt of je hebt onlangs een nieuwe creditcard ontvangen. In het laatste geval kloppen de kaartgegevens die je ooit bij ons hebt ingevoerd niet meer. Hoe los ik dit op? Je maakt het openstaande bedrag op de betalingsherinnering aan ons over met het kenmerk zoals in de betalingsherinnering omschreven en voert de gegevens van de nieuwe creditcard in op Mijn Yellowbrick (inloggen met je klantnummer). Je kunt binnen 2 dagen weer belparkeren.
Ik zie een bedrag van €1 op mijn creditcard?
Het bedrag van 1 euro is een reservering op je creditcard, die plaatsvindt als je je als nieuwe klant registreert of je creditcardgegevens aanpast. Het bedrag wordt niet daadwerkelijk afgeschreven; wij incasseren pas van je creditcard als je onze service gaat gebruiken. Je betaalt geen 3% toeslag bij betaling per creditcard. Uit veiligheidsoverwegingen slaat Yellowbrick de creditcardgegevens niet zelf op. Deze gegevens zijn in beheer bij onze betrouwbare creditcardverwerker eKashu.
Geen toeslag bij betaling per creditcard
Als je maandelijks betaalt via creditcard (VISA of Eurocard/Mastercard), betaal je geen 3% creditcard kosten.