Betalen en facturen

Als je maandelijks betaalt via creditcard (VISA of Eurocard/Mastercard), betaal je geen 3% creditcard kosten. 

Je betaalt maandelijks via automatisch incasso of creditcard (VISA of Eurocard/Mastercard). 

Je betaalt per week  als je naar ons incassobureau bent doorverwezen vanwege een betalingsachterstand. Maximaal een jaar nadat je account weer geactiveerd is, ga je weer over op maandelijkse facturatie.

Het bedrag van 1 euro is een reservering op je creditcard, die plaatsvindt als je je als nieuwe klant registreert of je creditcardgegevens aanpast. Het bedrag wordt niet daadwerkelijk afgeschreven; wij incasseren pas van je creditcard als je onze service gaat gebruiken. Je betaalt geen 3% toeslag bij betaling per creditcard.  

Uit veiligheidsoverwegingen slaat Yellowbrick de creditcardgegevens niet zelf op. Deze gegevens zijn in beheer bij onze betrouwbare creditcardverwerker eKashu. 

Je hebt een betalingsherinnering van ons ontvangen maar je betaalt met een creditcard. Hoe kan dat? Er zijn 2 oorzaken; je limiet is bereikt of je hebt onlangs een nieuwe creditcard ontvangen. In het laatste geval kloppen de kaartgegevens die je ooit bij ons hebt ingevoerd niet meer.

Hoe los ik dit op?
Je maakt het openstaande bedrag op de betalingsherinnering aan ons over met het kenmerk zoals in de betalingsherinnering omschreven en voert de gegevens van de nieuwe creditcard in op Mijn Yellowbrick (inloggen met je klantnummer).

Je kunt binnen 2 dagen weer bricken.

 

Als wij een Yellowbrick-factuur niet kunnen incasseren, ontvang je dezelfde dag per e-mail een betalingsherinnering. Je dient binnen 7 dagen na dagtekening het geld over te maken naar het rekeningnummer in deze herinnering. Vergeet in de omschrijving niet je klantnummer te vermelden.

Als je na de betalingsherinnering niet op tijd betaalt, zijn wij genoodzaakt om je dossier over te dragen aan Flanderijn Incasso Gerechtsdeurwaarders.

Account geblokkeerd

Binnen enkele dagen na het mislukken van de incasso wordt je account tijdelijk geblokkeerd. Zodra onze administratie je nabetaling heeft verwerkt, reactiveren wij je account zodat je weer kunt bricken. Let op: de verwerking van een handmatige betaling duurt 2 tot 3 werkdagen. Zorg voor optimaal gebruik van onze service dus voor voldoende geld op je rekening. Een nieuwe creditcard? Geef wijzigingen in je betalingsgegevens direct door op Mijn Yellowbrick.

Bekijk ons filmpje over Geblokkeerde accounts.

Controleer de factuur op Mijn Yellowbrick onder 'Transacties'. Blijft deze onduidelijk? Neem gerust contact op met onze Customer Service via info@yellowbrick.nl.

Parkeergeld is al een vorm van belasting. Daarom wordt hier geen btw over geheven. Over de registratie-, transactie- en kaartkosten wordt wel 21% btw geheven. Hetzelfde geldt voor de parkeerkosten in Q-Park garages.

Als wij een Yellowbrick-factuur niet kunnen incasseren, wordt je account tijdelijk geblokkeerd. Dezelfde dag ontvang je per e-mail een betalingsherinnering. Je dient binnen 7 dagen na dagtekening het geld over te maken naar het rekeningnummer in deze herinnering. Vergeet in de omschrijving niet je klantnummer te vermelden.

Als je na de betalingsherinnering niet op tijd betaalt, zijn wij genoodzaakt om je dossier over te dragen aan Flanderijn Incasso Gerechtsdeurwaarders.

Bekijk ons filmpje over Geblokkeerde accounts.

Reactivering account

Zodra onze administratie je nabetaling heeft verwerkt, reactiveren wij je account zodat je weer kunt bricken. Let op: de verwerking van een handmatige betaling duurt 2 tot 3 werkdagen. Zorg voor optimaal gebruik van onze service dus voor voldoende geld op je rekening. Een nieuwe creditcard? Geef wijzigingen in je betalingsgegevens direct door op Mijn Yellowbrick. 

Jazeker, je vindt je facturen terug in Mijn Yellowbrick onder 'Facturen'.

Bekijk onze video hieronder om te zien hoe je facturen in Mijn Yellowbrick in kunt zien:

Yellowbrick biedt een service aan. In ruil daarvoor vragen wij een klein bedrag aan transactiekosten per parkeertransactie (of abonnementskosten als je onbeperkt met ons brickt).

Het parkeergeld dat wij innen doen wij namens de gemeente. Wij dragen dus jouw parkeerkosten af aan hen. Een klein deel ontvangen wij terug. Daarvoor dragen wij het zogeheten 'debiteurenrisico'. Betaalt een klant de gemaakte parkeerkosten niet aan ons, wij moeten deze kosten wel aan de gemeente afdragen.

Het is mogelijk om restitutie te ontvangen voor een onlangs gedane registratie. Als je binnen 14 dagen nadat je klant geworden bent ons een bericht stuurt en je geen gebruik hebt gemaakt van onze dienst.

Je kunt geen factuur per post ontvangen. Yellowbrick werkt met het systeem E-Billing en verstuurt alle facturen via e-mail. Een kopie van een nota per mail vraag je op via onze Customer Service.

Je kunt er ook voor kiezen om een factuur via Mijn Yellowbrick in te zien. Bekijk onze video hieronder om te zien hoe je dat kan doen:

Staat je vraag er niet tussen? Bekijk alle vragen