Bricken bij Q-Park en P+R

Bricken bij een Q-Park parkeergarage?

Met Yellowbrick krijg je toegang tot de Q-Park garages met de persoonlijke P+ pas die je bij het in- en uitrijden in de opening voor de betaalkaart steekt. Zo hoef je niet meer in de rij te staan voor de betaalautomaat. In alle Q-Park parkeergarages betaal je per 15 minuten als je parkeert met de P+ pas. Net als bij bricken op straat betaal je achteraf.

Lees hier meer over hoe bricken bij Q-Park garages werkt.

Activeren P+ pas.

Om de P+ pas oftwel de zwarte kaart te kunnen gebruiken activeer je deze op Mijn Yellowbrick. De activeer button vind je onder 'Kaart/Gebruiker' en vervolgens 'P+ pas'.

Bekijk ons filmpje Activeren P+ pas:

Koppelen P+ pas.

Je kunt ervoor kiezen om je P+ pas te koppelen aan je gebruikersnummer. Je kenteken wordt dan zichtbaar op de factuur en in het online transactieoverzicht. Deze administratieve optie beïnvloedt de werking van je P+ pas niet, de pas is nog steeds voor elk voertuig te gebruiken. Aan een gebruiker kun je maximaal 1 P+ pas koppelen.

De P+ pas oftewel de zwarte kaart blokkeren op Mijn Yellowbrick:

  • Log in.
  • Ga naar 'Kaart/Gebruiker' en vervolgens 'P+ passen'.
  • Klik op 'Blokkeren'.

De pas is vanaf de volgende dag niet meer te gebruiken in de parkeergarage.

Via Mijn Yellowbrick vraag je direct een nieuwe pas aan.

De P+ pas telefonisch blokkeren:

Neem tijdens kantooruren contact op met onze Customer Service op 09002006999 (20 eurocent per gesprek plus de kosten voor het gebruik van je mobiele telefoon). Een van onze medewerkers verstuurt je direct een nieuwe pas.

De P+ Pas verloren terwijl er een transactie loopt?

Als je het nummer van je P+ pas weet, kan Q-Park de transactie voor je stoppen. Druk op de informatiebutton bij de terminal om een medewerker te spreken.

Weet je het P+ pasnummer niet? Je dient dan een ‘verloren kaart’ te kopen. Meld je bij de beheerder van de garage of druk bij afwezigheid van de beheerder op de informatiebutton bij de terminal. Bel vervolgens tijdens kantooruren met Yellowbrick om de transactie bij Q-Park te stoppen.

Je kunt niet meer bricken als je bij het inrijden van een Q-Park garage een kaartje uit de automaat hebt genomen. Je moet nu afrekenen met het inrijbewijs en betaalt volgens de voorwaarden van Q-Park.

Bekijk eerst of je vraag voor komt op onze Vraag en antwoordpagina. Niet het geval? Zie hieronder waar je je vraag stelt.

Vragen over de Q-Park parkeerfaciliteit:

Neem contact op met Q-Park bij onduidelijkheid over een lopende transactie of vragen over de openingstijden of doorrijhoogte van een Q-Park parkeerfaciliteit.

Q-Park Customer Desk

Antwoordnummer 1125
6200 VB Maastricht

Tel: 0900-4466880 (op werkdagen van 08:00 tot 18:00 bereikbaar, 45 eurocent per gesprek)

klachten@cs.q-park.nl

Vragen over de P+ Pas:

Neem contact op met Yellowbrick voor vragen of opmerkingen over het gebruik van de P+ pas. Denk hierbij aan de factuur, het bestellen van extra passen of de berekening van het tarief.

Lopende transacties vind je niet terug onder 'Transacties' op Mijn Yellowbrick. Transacties met de P+ pas worden pas na beëindiging zichtbaar in het Yellowbrick-systeem. Meestal is dat dezelfde nacht al, sommige garages leveren een transactie enkele dagen later aan.

Q-Park handelt transacties met de P+ pas af als creditcardbetalingen. Yellowbrick ontvangt alleen het bedrag en de eindtijd. Daarom zie je bij de transacties geen starttijd en parkeerduur.

Nee, de P+ pas kun je niet op straat gebruiken. Deze pas is alleen bruikbaar in de parkeergarages van Q-Park. 

Als je parkeert met de P+ pas ontvang je geen sms'jes. De SMS Reminder Service herinnert je aan lopende transacties op straat. In de Q-Park garage kun je een transactie niet vergeten, zonder de transactie te stoppen is uitrijden niet mogelijk.

Het kan zijn dat je een foutmelding krijgt als je de P+ pas invoert bij een Q-Park of P+R parkeerfaciliteit.

De melding ‘kaart ongeldig’ of ‘kan niet gelezen worden’ betekent dat:

  • je de P+ pas nog niet geactiveerd hebt;
  • je account is geblokkeerd i.v.m. een betalingsachterstand;
  • je account is afgemeld.

Log in op Mijn Yellowbrick om een nieuwe P+ pas te activeren. Als je een betalingsachterstand hebt, hebben we je hierover per e-mail geïnformeerd.

Vragen? Neem contact op met onze Service op 09002006999 (45 eurocent per gesprek plus de kosten voor het gebruik van je mobiele telefoon).

Mogelijk is de magneetstrip van je P+ pas kapot, bijvoorbeeld doordat deze in aanraking is gekomen met je mobiele telefoon, een speaker of de magnetische sluiting van je telefoonhoesje. Een onbruikbare pas vervang je via Mijn Yellowbrick onder 'Kaart/Gebruiker'.

Problemen bij het in- of uitrijden?

Waarschijnlijk is er een tijdelijk probleem met de in- en uitrijterminal van Q-Park.

  • Druk op de informatiebutton* op de terminal waar je de P+ pas invoert.
  • Hou je P+ pas bij de hand.
  • Een medewerker van Q-Park helpt je verder.

* De informatiebutton staat 24 uur per dag in verbinding met Q-Park. 

Helaas is dit niet mogelijk. Volgens de algemene voorwaarden van Q-Park is het niet toegestaan om met de motor in Q-Park garages te parkeren.

Met Yellowbrick krijg je toegang tot de Q-Park garages met de persoonlijke P+ pas oftewel de zwarte kaart die je bij het in- en uitrijden in de opening voor de betaalkaart steekt. Zo hoef je niet meer in de rij te staan voor de betaalautomaat. In alle Q-Park parkeergarages betaal je per 15 minuten als je parkeert met de P+ pas. Net als bij bricken op straat betaal je achteraf.

Lees hier meer over hoe bricken bij Q-Park garages werkt.

Staat je vraag er niet tussen? Bekijk alle vragen