Het starten en stoppen van transacties

Ja, je kunt alleen bricken met een mobiel nummer dat aan een gebruiker is gekoppeld. Het Yellowbrick-systeem accepteert geen onbekende nummers.

Je mobiele nummers wijzig je op Mijn Yellowbrick. Je kunt maximaal 2 nummers aan een gebruiker koppelen, en een telefoonnummer kan niet aan meerdere gebruikers worden gekoppeld.

Bricken met de Yellowbrick-parkeerapp? Je mobiele nummer is dan niet belangrijk, transacties lopen via internet.

Bel voor het starten en stoppen van de parkeertijd naar:

088-BRICKEN of 0882742536 (lokaal tarief)*

0900-BELGEEL of 0900235433 (7,5 eurocent per gesprek)*

* Plus de kosten voor het gebruik van je mobiele telefoon.

Yellowbrick houdt zich aan de regels van de gemeente. De maximale parkeertijd en andere regels staan op de parkeerautomaat in de betreffende parkeerzone. Lees deze regels voordat je met Yellowbrick parkeert.

De maximale parkeertijden per parkeerzone vind je ook in de Yellowbrick-parkeerapp. Bekijk ons filmpje over Parkeerzones en -regels. 

Aan het einde van de parkeertijd stopt je transactie automatisch, in een 1-uurzone stopt de parkeertijd dus na 1 uur. Als je vervolgens telefonisch de transactie stopt, ontvang je een melding dat je parkeertijd al geëindigd is.

De maximale parkeertijden per parkeerzone vind je op de parkeerautomaat of in de Yellowbrick-parkeerapp. Bekijk ons filmpje over Parkeerzones en -regels. 

Ja, je kunt een transactie na 00:15 uur alvast telefonisch starten voor de komende dag.

De transactie begint dan wanneer de parkeertijd in de betreffende zone ingaat. Als je deze transactie ook weer stopt voor het begin van de parkeertijd, rekenen we geen transactiekosten.

Als je een parkeertransactie op straat vergeet te stoppen, loopt deze door tot het einde van de parkeertijd in die zone op die dag. Daarna stopt de transactie automatisch.

Het parkeergeld is een belasting die wij innen namens de gemeente. Daar zijn strikte regels aan verbonden. Wij hebben geen mogelijkheid in ons systeem de transactieduur achteraf aan te passen. Dit betekent dat je een doorgelopen transactie moet betalen.

Twijfel je of een transactie is gestopt?

  • In de Yellowbrick-app zie je op je dashboard lopende transacties staan.
  • Check telefonisch of je transactie is geëindigd. Kun je starten met bricken? Dan loopt er geen transactie meer.
  • Controleer online of de transactie nog loopt. Ga naar 'Internet Parkeren' op Mijn Yellowbrick. Hier stop je transacties ook eenvoudig.

Tip: de SMS Reminder Service herinnert je met een sms (€0,35 per ontvangen bericht) aan lopende transacties.

Als de batterij van je mobiel leeg is of als je je telefoon kwijt bent, stop je een transactie via ons Noodnummer op 09002007999 (20 eurocent per gesprek). Om met dit nummer te bellen heb je een pincode nodig, deze vind je op Mijn Yellowbrick.

Bekijk ons filmpje hierover.

Bekijk de Handleiding Mijn Yellowbrick.

Als je 3 keer een fout wachtwoord invoert, wordt je account voor 1 uur geblokkeerd. Dit gebeurt uit veiligheidsoverwegingen.

In dit uur kun je niet bricken via internet. Ook de Customer Service kan tijdens de blokkade geen transacties voor je starten of stoppen. Dit is nog wel mogelijk met de app of als je belt met je mobiel.

Problemen met inloggen?

Neem contact op met onze Customer Service op 09002006999 (45 eurocent per gesprek plus de kosten voor het gebruik van je mobiele telefoon).

Aan het einde van de parkeertijd stopt je transactie automatisch, in een 1-uurzone stopt de parkeertijd dus na 1 uur. Als je vervolgens telefonisch de transactie stopt, ontvang je een melding dat je parkeertijd al geëindigd is.

De maximale parkeertijden per parkeerzone vind je op de parkeerautomaat of in de Yellowbrick-parkeerapp. Bekijk ons filmpje over Parkeerzones en -regels. 

Staat je vraag er niet tussen? Bekijk alle vragen