ParkAlert

Wat is ParkAlert en hoe werkt het?
ParkAlert is een aanvullig op de Yellowbrick-app en herinnert je om jouw parkeeractie uit- en aan te zetten door middel van een fysieke knop. Deze knop plak je zelf eenvoudig in de auto. De knop geeft een geluidssignaal wanneer je met een lopende parkeeractie terugkeert in de auto. Druk op de knop en jouw parkeeractie wordt automatisch gestopt. Desgewenst herinnert de knop je via een notificatie op je smartphone wanneer jij vergeet je parkeeractie te starten.
Kan ik de ParkAlert tegelijk gebruiken met andere Bluetooth apparaten?
Ja. Je hoeft niet bang te zijn dat de ParkAlert knop niet werkt met bijvoorbeeld je Carkit of Headphone.
Ik krijg een notificatie over een verbindingsfout.
Kijk in je telefooninstellingen of ‘Mobiele Data’ aan staat. Zo niet zet deze aan.
Ik krijg altijd een notificatie met start- en stop je parkeeractie.
Kijk in dat geval in je telefooninstellingen of ‘Locatievoorziening’ aan staat. Zo niet stel deze dan in op ‘Altijd Toestaan’.
Ik kan mijn ParkAlert niet koppelen.
Om ParkAlert te kunnen koppelen moet je Bluetooth aan hebben staan. Zet via je telefooninstellingen de Bluetooth aan.
Mijn ParkAlert is verbonden, maar de knop piept niet meer.
Dit kan met het batterij-niveau te maken hebben. Zie onder ‘Apparaat status’ in het instellingenmenu van ParkAlert.
Ga ik extra transactiekosten betalen?
Nee, je maakt geen transactiekosten met ParkAlert.
Betaal ik mijn parkeerkosten aan ParkAlert?
Nee, parkeerkosten lopen zoals gebruikelijk via Yellowbrick
Waarin is de combinatie van Yellowbrick en ParkAlert onderscheidend?
Yellowbrick gebruikers kunnen hun transactie stoppen door het drukken op de knop. De knop geeft tevens enkel een signaal wanneer je daadwerkelijk een parkeeractie hebt lopen.
Ik heb meerdere kentekens in mijn Yellowbrick account, hoe kan ik met deze kentekens gebruik maken van ParkAlert?
Je kunt pas gebruik maken van een ander kenteken nadat je je betalingsdienst in de ParkAlert App hebt verwijderd en opnieuw hebt ingesteld.
Hoe kan ik mijn Yellowbrick account koppelen aan ParkAlert?
Nadat je de ParkAlert knop hebt gekoppeld aan de ParkAlert app vraagt de app of je een betaaldienst wilt kiezen. Hier kun je de koppeling met je Yellowbrick inloggegevens tot stand brengen.
Wijzigt er iets aan mijn Yellowbrick product als ik een ParkAlert aanschaf?
Nee, er wijzigt niets.
Ik heb een start notificatie ontvangen. Hoe start ik nu een parkeertransactie?
Door op de notificatie te drukken kom je in je Yellowbrick App terecht en kun je een parkeertransactie starten.
Ik heb een abonnement, maar de App geeft aan dat ik er geen heb, wat moet ik doen?
Neem in dit geval contact op met de klantenservice van ParkAlert. Bereikbaar op werkdagen tussen 09:00 en 17:00 op +31 (0)85 486 85 86.
Moet de ParkAlert app altijd open staan?
Nee, dat hoeft niet. Je kunt de App afsluiten en je ParkAlert blijft werken.
Kan ik mijn Knop-ID terugvinden in de App?
Ja, je kunt het ID nummer vinden in het instellingen menu.
Waar kan ik mijn instellingen wijzigen?
Via het instellingen menu, door het tandwieltje aan te klikken.
Ziet de App continu mijn locatie?
Nee. Alleen wanneer de verbinding tussen de knop en App verbroken wordt bij uitstappen en hersteld wordt bij instappen.
Wat is een Start Alert en hoe activeer ik dit?
Start Alert is een optie waarbij je een melding ontvangt op je smartphone wanneer jij vergeet je parkeeractie te starten. Je kunt deze via de App aan of uitzetten via het instellingen menu.
In welke steden werkt ParkAlert?
In alle steden waar betaald parkeren van toepassing is werkt ParkAlert.
Waar kan ik de ParkAlert App downloaden?
Je kunt de ParkAlert App in zowel App Store als Google Playstore gratis downloaden.
Kan ik ParkAlert gebruiken met meerdere telefoons?
Nee, het is niet mogelijk om de ParkAlert knop aan meerdere telefoons tegelijk te koppelen.
Kan ik de knop in verschillende auto’s gebruiken?
Ja, dat kan, op voorwaarde dat de ParkAlert app gekoppeld is aan de knop die je wilt gebruiken én het kenteken van de auto waarmee je de knop gebruikt. Hieronder kun je lezen hoe je eenvoudig switcht tussen ParkAlert knoppen en kentekens. Switchen tussen kentekens: Ga in de ParkAlert app naar het instellingenmenu via het tandwieltje rechtsbovenin, en druk op "Ontkoppel betalingsdient" en vervolgens op "Kies betalingsdienst". Koppel nu het juiste Yellowbrick account met het gewenste kenteken. Switchen tussen ParkAlert knop: Ga in de ParkAlert app naar het instellingenmenu via het tandwieltje rechtsbovenin, en druk op "Ontkoppel ParkAlert" en vervolgens op "Aan de slag". Koppel nu opnieuw met de gewenste ParkAlert knop. Tip: Gebruik een password manager om zo snel mogelijk tussen je Yellowbrick accounts te switchen.
Wat moet ik doen als de knop niet werkt?
Neem in dat geval contact op met de klantenservice van ParkAlert. Bereikbaar op werkdagen tussen 09:00 en 17:00 op +31 (0)85 486 85 86 of via info@parkalert.eu
Hoe weet ik of de knop wel werkt?
Dat kun je zien in de ParkAlert App als je in de auto zit en verbonden bent. Zie instellingenmenu in de ParkAlert App.
Kan ik de batterij zelf vervangen?
Ja, dat kan. Het type batterij wat erin moet is een CR2032 batterij, die of via ParkAlert (vanaf 1 juli 2020) en bij veel winkels te koop is.
Hoe lang gaat de batterij van de knop mee?
Afhankelijk van het gebruik gaat deze ongeveer 1 jaar mee.
Kan ik meer dan 1 abonnement afsluiten per ParkAlert knop?
Nee, je kunt 1 abonnement per knop afsluiten.
Hoe betaal ik mijn abonnement?
Je betaalt tijdens het bestellen van ParkAlert ook voor je abonnement. Dit kan met IDEAL of met een Master- of Visa Card.
Hoe verleng ik mijn abonnement?
Zodra je abonnement verlopen is krijg je via de ParkAlert App te zien dat je je abonnement kunt verlengen.
Wat is de duur van mijn abonnement?
1 of 2 jaar.
Hoe zeg ik mijn abonnement op?
Je abonnement verloopt automatisch na afloop van de abonnementsperiode.
Wanneer gaat mijn abonnement in?
Het abonnement gaat in vanaf het moment dat je ParkAlert app gekoppeld is aan je ParkAlert knop.
Moet ik na het bestellen een abonnement afsluiten?
Nee, een abonnement bij ParkAlert wordt automatisch toegevoegd aan je bestelling.
Ik heb besteld, hoe nu verder?
Je kunt van ParkAlert een bevestigingsmail verwachten waarin verdere uitleg is verwerkt.
Kan ik mijn registratie annuleren/ ongedaan maken?
Ja, je kunt je beroepen op de wettelijke bedenktijd van 14 dagen. Neem contact op met ParkAlert via +31 (0)85 486 85 86.
Ik heb mijn gegevens verkeerd ingevuld en verstuurd, wat moet ik doen?
Geen probleem. Houd je factuurnummer bij de hand en neem contact met ParkAlert via +31 (0)85 486 85 86.
Hoe lang duurt het voordat ik mijn bestelling binnen heb?
ParkAlert streeft ernaar om de knop binnen drie dagen te verzenden.
Werkt ParkAlert in iedere auto?
Ja, ParkAlert werkt in ieder soort auto. Dus ook huur, pool en deel-auto’s.
Gaat mijn facturatie via Yellowbrick of ParkAlert?
De facturatie van uw parkeeracties blijven via Yellowbrick gaan. De factuur van de knop en abonnement ontvang je van ParkAlert.
Ga ik extra transactiekosten betalen met ParkAlert?
Nee, voor het gebruik va ParkAlert betaal je geen extra transactiekosten.
Moet ik klant worden bij ParkAlert?
Voor het gebruik van de ParkAlert app kun je gebruik maken van je Yellowbrick account met hetzelfde gebruikersnaam en wachtwoord.
Wanneer ontvang ik een start herinnering?
De knop en ParkAlert app zijn verbonden via een Bluetooth verbinding. Zodra je de auto verlaat, verlies je na korte tijd de Bluetooth verbinding tussen knop en app. Indien jouw voertuig binnen een ‘betaalde parkeerzone’ bevindt, ontvang je desgewenst een melding die herinnert je parkeeractie te stoppen. Deze functie stel je in door ‘Start Alert’ aan te zetten in het instellingenmenu van de ParkAlert app.
Hoe installeer ik de ParkAlert app?
  1. Download de App Gratis via de App Store of Google Play Store
  2. Open de App Geef ParkAlert altijd toestemming voor toegang tot uw locatie.
  3. Activeer de knop Door de app te openen en door de bovenzijde van uw fysieke knop 2 seconden lang ingedrukt te houden.
  4. Bevestigen Als u de knop hoort, dit bevestigen door in de App op 'Bevestig' te drukken.
  5. Kies in de app voor 'Klaar' en uw knop is gekoppeld met de App
  6. ParkAlert wilt u meldingen sturen Sta dit toe, zodat de App optimaal kan functioneren.
Hoe moet ik ParkAlert installeren in de auto?
De knop wordt standaard meegeleverd met kleefrondje. Hiermee kun je deze ergens in je auto bevestigen waar je makkelijk bij kunt en waar je de knop kunt horen.
Kan ik de Yellowbrick app nog gebruiken?
Je dient de Yellowbrick-app nog steeds gebruiken. Je start jouw parkeeractie gewoon in de Yellowbrick-app. Via de ParkAlert-app word je automatisch doorverwezen naar de Yellowbrick-app. De ParkAlert app dient hoofdzakelijk als verbinding tussen je smartphone en ParkAlert knop.