Starten met mobiel parkeren

Als je tijdens registratie je kenteken en 06-nummer hebt ingevuld kan je binnen een dag starten met telefonisch bricken via ons 088-nummer. Als je via de parkeer app wilt bricken log je met je klantnummer en wachtwoord in op onze app. Daarna kun je mobiel parkeren. Om mobiel te parkeren bij Q-Park dien je de zwarte P+ pas te activeren.

Telefonisch bricken kun je ook van tevoren testen door een transactie in de testzone te maken. Lees meer daarover in de startgids.

 

Wil je testen of je klaar bent om met de parkeer app te bricken? Dat kan! Maak een testtransactie in de gratis zone 999999 (6x9). Volg de stappen hieronder.

  • Start een nieuwe transactie.
  • Voer zonecode 999999 in.
  • Bevestig de ingevoerde zone.
  • Controleer de gegevens.
  • Klik op 'Ja, start parkeren'.
  • Stop de (test)transactie.

Je transactiekosten zijn €0.

Bekijk hier het instructiefilmpje:


Wil je testen of je klaar bent om telefonisch te bricken? Ook dat kan! 

  • Bel naar 088-2742536.
  • Toets de zonecode 999999 in en sluit af met een hekje.
  • Luister het bandje af en bevestig je keuze.
  • Om telefonisch te kunnen bricken dient een gebruiker aan je mobiele nummer gekoppeld te zijn. 

Vergeet de transactie niet te stoppen.

  • Dat doe je door hetzelfde nummer te bellen.
  • Luister het telefoonmenu af en bevestig het stoppen.
  • Nadat je de bevestiging hebt afgeluisterd kun je ophangen.

Je transactiekosten zijn €0.

 

 

Geef je mening, ontvang de laatste productinfo en win coole prijzen op:

Facebook

Twitter

LinkedIn

Google+

Pinterest

Youtube

Instagram

Een mobiel nummer is eenvoudig toe te voegen aan je Yellowbrick account.

Stap 1
Log in op 'Mijn Yellowbrick' met je klantnummer en wachtwoord.

Stap 2
Klik op 'Mobiel' in de navigatiebalk aan de bovenzijde van het scherm.
Klik hierna op 'toevoegen'.

Stap 3
Voeg het mobiele nummer in het bovenste invoerveld in.
De extra 'SMS Reminder' opties kunnen hier ook aangepast worden.
Wanneer het mobiele nummer is ingevoerd kunnen de gegevens worden opgeslagen en wordt het mobiele nummer toegevoegd aan je Yellowbrick account.

Bekijk hieronder onze video over het toevoegen van een mobiel nummer:

Start je een transactie via de Yellowbrick-parkeerapp? Dan voer je je nieuwe kenteken in nadat je de zonecode hebt geselecteerd door op 'Nee, wijzigen' te klikken.

Start en stop je transacties telefonisch? Wijzig dan eerst je kenteken op Mijn Yellowbrick:

  • Log in.
  • Ga naar ‘Kaart/Gebruiker’ voor een overzicht van je gebruiker(s).

Klik op ‘Wijzigen’ voor het aanpassen van je kenteken.

Bekijk hieronder onze video over het wisselen van je kenteken met de app:

Via deze pagina helpen we je als je problemen hebt met inloggen.

Hoe kom ik aan mijn wachtwoord?

Je kunt een e-mail aanvragen met een link om een nieuw wachtwoord aan te maken voor Mijn Yellowbrick. Je moet hiervoor je klantnummer invoeren.

De e-mail wordt gestuurd naar het door jou opgegeven e-mailadres. De activatielink is 6 uur geldig. Indien je binnen deze 6 uur geen wachtwoord aanmaakt, dien je een nieuwe link aan te vragen.

Voor de beheerders bij zakelijk gebruik van Yellowbrick

Staat er alleen een 06-nummer bij de inlog naam van de eindgebruiker, dan ontvangt de eindgebruiker een sms voor een nieuw wachtwoord. Wanneer er zowel een 06- nummer als een e-mailadres ingevuld staat, dan ontvangt de eindgebruiker altijd een e-mail. Lees meer over het aanvragen van een wachtwoord voor zakelijk gebruik.

De Yellowbrick-parkeerapp

Je kunt je wachtwoord ook opvragen via de 'wachtwoord vergeten' functie in de Yellowbrick-parkeerapp. 


Hoe kom ik aan mijn klantnummer?

Je klantnummer vind je terug in de e-mail 'Welkom bij Yellowbrick' of op je factuur. Je kunt je klantnummer opvragen door het bij ons bekende e-mailadres in te voeren, wij e-mailen dan jouw klantnummer.

Let op, je klantnummer is niet hetzelfde als het gebruikersnummer. 

Ik heb een ander e-mailadres en kan daardoor mijn wachtwoord niet opvragen 

Vul hier het contactformulier in en vermeld daarin je oude en nieuwe e-mailadres in en indien mogelijk je klantnummer dan helpen wij je verder!

 

Twee of meer auto's? Je kunt Yellowbrick gebruiken voor meerdere voertuigen of gebruikers. Hieronder tref je per parkeervorm een uitleg:

Ik brick op straat door te bellen

Je kunt met 2 verschillende telefoonnummers transacties starten en stoppen voor dezelfde gebruiker. Je mobiele telefoon kan maar aan één gebruiker tegelijk gekoppeld zijn. Indien je een tweede auto bezit, kun je het beste een extra gebruiker toevoegen.

Extra gebruikers kosten €5 en kun je toevoegen op Mijn Yellowbrick onder ‘Kaart/Gebruiker’. Vóór het parkeren dien je je mobiele nummer aan de juiste gebruiker te hebben gekoppeld. Dit kan je wijzigen op Mijn Yellowbrick onder ‘Kaart/Gebruiker’. Mocht je de inloggegevens niet meer hebben dan kan je deze opvragen met behulp van je klantnummer. Hier kan je je wachtwoord opvragen. Wachtwoord vergeten.

Ik brick op straat met de app

Je kunt ook transacties maken via onze gratis iPhone, Android en Windows app. Met onze parkeer app start en stop je de parkeertransactie. Dit kan zonder dat het mobiele nummer van tevoren online aan de gebruiker is gekoppeld. Je kunt in de app direct het kenteken wijzigen of, als je meerdere gebruikers hebt, kiezen voor welke gebruiker je een transactie wil starten! Klik hier voor meer informatie over de parkeer app.

Ik brick bij Q-Park

De P+ pas is niet kentekengebonden en is voor elke auto te gebruiken. Als meerdere personen hiervan gebruik willen maken kan je simpelweg meerdere gebruikers bestellen (in Mijn Yellowbrick).

Meerdere accounts?

Je kunt meerdere accounts nemen bij Yellowbrick (bijvoorbeeld zakelijk en particulier gescheiden). Als je telefonisch transacties wilt starten en stoppen houd dan rekening dat het telefoonnummer waarmee je wilt gaan bricken in één account tegelijk kan voorkomen.

Uiteraard geeft onze Customer Service je graag advies over hoe je Yellowbrick het beste kunt gebruiken.

Als wij een Yellowbrick-factuur niet kunnen incasseren, wordt je account tijdelijk geblokkeerd. Dezelfde dag ontvang je per e-mail een betalingsherinnering. Je dient binnen 7 dagen na dagtekening het geld over te maken naar het rekeningnummer in deze herinnering. Vergeet in de omschrijving niet je klantnummer te vermelden.

Als je na de betalingsherinnering niet op tijd betaalt, zijn wij genoodzaakt om je dossier over te dragen aan Flanderijn Incasso Gerechtsdeurwaarders.

Bekijk ons filmpje over geblokkeerde accounts.

Reactivering account

Zodra onze administratie je nabetaling heeft verwerkt, reactiveren wij je account zodat je weer kunt bricken.
Let op: de verwerking van een handmatige betaling duurt 2 tot 3 werkdagen. Zorg voor optimaal gebruik van onze service dus voor voldoende geld op je rekening. Een nieuwe creditcard? Geef wijzigingen in je betalingsgegevens direct door op Mijn Yellowbrick. 

Staat je vraag er niet tussen? Bekijk alle vragen