Starten met mobiel parkeren

Hoe word ik klant?
  1. Registreer je via onze pagina Klant worden.

  2. Je ontvangt een brief met een P+ pas op je huisadres. De P+ pas gebruik je bij Q-Park en P+R.

  3. Bij registratie vul je je kenteken en mobiele nummer in, deze gegevens koppelen wij automatisch aan je gebruikersnummer. Heb je meerdere gebruikers? Koppel dan na ontvangst zelf een kenteken en mobiel nummer aan de extra gebruikers via Mijn Yellowbrick.

  4. Je bent klaar om te bricken.

Mijn Yellowbrick

Als klant krijg je een persoonlijke pagina op Mijn Yellowbrick. In de e-mail ter bevestiging van je account staan jouw klantnummer en een link waarmee je direct een wachtwoord aanmaakt. Op Mijn Yellowbrick bekijk en wijzig je vervolgens je gegevens.

Lees onze Handleiding Mijn Yellowbrick.

Wat zijn de Q-Park tarieven?

Bekijk hier de tarieven van de Q-Park P+R terreinen.

Amersfoort
Naam garagePer 15 minutenMaximum per dag
Beestenmarkt€0,63€15,00
Jorisplein€0,63€15,00
Amstelveen
Naam garagePer 15 minutenMaximum per dag
Handelsplein€0,50€16,00
Schouwburggarage€0,50€17,00
Stadsplein€0,58€19,00
Amsterdam
Naam garage Per 15 minutenMaximum per dag
Amsterdamse Poort P23
Bos en Lommer (eerste 50 min 1,00) €0,72€12,00
Byzantium €1,53 €68,00
Centrum Oost€4,00
(per uur of een gedeelte hiervan)
€10,00
de Bijenkorf €1,53€50,00
de Kolk €1,53€52,00
Eurocenter €1,24€50,00
Europarking €1,23€40,00
Mahler €1,46€60,00
Museumplein €1,53€50,00
Oostpoort€0,78€12,00
Symphony€1,46€60,00
Weesperplein
€4,00
(per uur of een gedeelte hiervan)
€10,00
Westerpark
€0,90
€30,00
Apeldoorn
Naam garage Per 15 minuten Maximum per dag
Gelre Ziekenhuizen€0,38€5,00
Museum-Centrum€0,77€12,00
Oranjerie€0,77€12,00
Arnhem
Naam garage Per 15 minuten Maximum per dag
Broerenstraat€0,7114,00
Breda
Naam garage Per 15 minuten Maximum per dag
Centrum€0,62€10,00
Den Bosch
Naam garage Per 15 minuten Maximum per dag
Arena€0,77€20,00
Tolburg€0,77€20,00
Den Haag
Naam garage Per 15 minuten Maximum per dag
City Parking€1,00€30,00
CS – New Babylon €0,80€26,00
de Bijenkorf€1,00€40,00
Grote Markt€1,00€30,00
Haagse Markt€0,67€22,00
Helicon €0,80€26,00
Laakhaven€0,89€30,00
Lutherse Burgwal€1,00 €30,00
Muzenplein €1,00€30,00
Torengarage€0,80€26,00
Veerkaden €1,00€30,00
Deventer
Naam garage Per 15 minuten Maximum per dag
Boreel€0,57€7,50
Ede
Naam garage Per 15 minuten Maximum per dag
Achterdoelen€0,54€12,50
Markt€0,54€12,50
Eindhoven
Naam garage Per 15 minuten Maximum per dag
Centrum – De Admirant€0,62€14,00
de Bijenkorf€0,62€14,00
Heuvel Galerie€0,62€14,00
Stadhuisplein
Dag€0,67€14,00
Avond€0,59
Enschede
Naam garagePer 15 minutenMaximum per dag
Centrum€0,54€7,50
Geleen
Naam garagePer 15 minutenMaximum per dag
Annastraat€0,29€6,00/ €10,00
Gouda
Naam garagePer 15 minutenMaximum per dag
Nieuwe Markt€0,57€12,00
Bolwerk€0,57€12,00
Groningen
Naam garagePer 15 minutenMaximum per dag
Museum Centrum€0,77€ 23,00
Ossenmarkt€0,77€ 23,00
Rademarkt €0,77€ 23,00
Westerhaven€0,77

€ 23,00
*€ 5,00
Heerlen
Naam garagePer 15 minutenMaximum per dag
Corio€0,62€15,00
De Klomp€0,62€8,00
Raadhuis €0,62€12,00
‘t Loon€0,62€12,00
Theater Heerlen Parking€0,62€12,00
Hengelo
Naam garagePer 15 minutenMaximum per dag
De Brink€0,54€12,00
Hilversum
Naam garagePer 15 minutenMaximum per dag
Hilvertshof€0,62€20,00
Silverpoint€0,62€19,00
Hoofddorp
Naam garage Per 15 minutenMaximum per dag
Spaarne Ziekenhuis€0,47€15,00
Leiderdorp
Naam garagePer 15 minutenMaximum per dag
Rijnland Vierzicht P3€0,43€6,00
Maastricht
Naam garage Per 15 minuten Maximum per dag
Bassin€0,67€25,00
Bonnefanten Museum €0,43 €25,00
Brusselse Poort

€0,30

€18,00
Cabergerweg€0,38€8,00
De Colonel€0,56€12,00
De Griend€0,56€12,00
Mosae Forum€0,67 €25,00
Onze Lieve Vrouweparking€0,67€25,00
Plein 1992€0,56€12,00
Vrijthof€0,89€35,00
Nieuwegein
Naam garage Per 15 minutenMaximum per dag
St. Antonius Ziekenhuis€0,48€10,00
Nijmegen
Naam garagePer 15 minutenMaximum per dag
Triavium€0,56€7,00
Oosterhout
Naam garagePer 15 minutenMaximum per dag
Arendshof€0,44€12,00
Purmerend
Naam garagePer 15 minutenMaximum per dag
Eggert€0,44€12,00
Ridderkerk
Naam garagePer 15 minutenMaximum per dag
Ridderhof€0,43€10,00
Rijswijk
Naam garagePer 15 minutenMaximum per dag
Bogaardplein P1€0,57€17,00
In de Bogaard P2 t/m P8€0,57€17,00
Roermond
Naam garagePer 15 minutenMaximum per dag
Oranjerie€0,58€14,00
Roercenter€0,58€14,00
Rotterdam
Naam garagePer 15 minuten Maximum per dag
Alexandrium II/ Megastores€0,32€25,00
Alexandrium III/ Woonmall€0,32€10,00
Koopgoot€0,95€30,00
De Bijenkorf€0,95€30,00
De Rotterdam€1,00€30,00
Ikazia€0,54€10,00
Maastoren€1,00€30,00
Schiecentrale€0,42€16,00
Weena
a) regulier
b) zo t/m do van 19:00 tot 07:00
€0,89a) €30,00
b) €10,00
Zorgboulevard€0,49€10,00
Zuidplein€0,71€18,00
Utrecht
Naam garagePer 15 minutenMaximum per dag
Galgenwaard (Noord)€0,78€20,00
La Vie€1,07€30,00
St. Antonius Ziekenhuis€0,48€10,00
Veenendaal
Naam garagePer 15 minutenMaximum per dag
Corridor€0,45€7,50
Passage€0,45€7,50
Venlo
Naam garagePer 15 minutenMaximum per dag
Maasboulevard€0,58€17,00
Zaandam
Naam garagePer 15 minutenMaximum per dag
Hermitage€0,61€19,00
Rozenhof€0,61€19,00
Zutphen
Naam garagePer 15 minutenMaximum per dag
Gelre Ziekenhuizen€0,38€5,00
Zwolle
Naam garagePer 15 minutenMaximum per dag
Centrum€0,77€16,50
Maagjesbolwerk€0,77€16,50

*Tarief van €5 per dag is maandag t/m vrijdag als er voor 09.00 wordt ingereden

Hulp nodig bij het inloggen?

Via deze pagina helpen we je als je problemen hebt met inloggen.

Hoe kom ik aan mijn wachtwoord?

Je kunt een e-mail aanvragen met een link om een nieuw wachtwoord aan te maken voor Mijn Yellowbrick. Je moet hiervoor je klantnummer invoeren.

De e-mail wordt gestuurd naar het door jou opgegeven e-mailadres. De activatielink is 6 uur geldig. Indien je binnen deze 6 uur geen wachtwoord aanmaakt, dien je een nieuwe link aan te vragen.

Voor de beheerders bij zakelijk gebruik van Yellowbrick

Staat er alleen een 06-nummer bij de inlog naam van de eindgebruiker, dan ontvangt de eindgebruiker een sms voor een nieuw wachtwoord. Wanneer er zowel een 06- nummer als een e-mailadres ingevuld staat, dan ontvangt de eindgebruiker altijd een e-mail. Lees meer over het aanvragen van een wachtwoord voor zakelijk gebruik.

De Yellowbrick-parkeerapp

Je kunt je wachtwoord ook opvragen via de 'wachtwoord vergeten' functie in de Yellowbrick-parkeerapp.


Hoe kom ik aan mijn klantnummer?

Je klantnummer vind je terug in de e-mail 'Welkom bij Yellowbrick' of op je factuur. Je kunt je klantnummer opvragen door het bij ons bekende e-mailadres in te voeren, wij e-mailen dan jouw klantnummer.

Let op, je klantnummer is niet hetzelfde als het gebruikersnummer.

Ik heb een ander e-mailadres en kan daardoor mijn wachtwoord niet opvragen

Vul hier het contactformulier in en vermeld daarin je oude en nieuwe e-mailadres in en indien mogelijk je klantnummer dan helpen wij je verder!

Meerdere voertuigen en/of gebruikers

Twee of meer auto's? Je kunt Yellowbrick gebruiken voor meerdere voertuigen of gebruikers. Hieronder tref je per parkeervorm een uitleg:

Ik brick op straat door te bellen

Je kunt met 2 verschillende telefoonnummers transacties starten en stoppen voor dezelfde gebruiker. Je mobiele telefoon kan maar aan één gebruiker tegelijk gekoppeld zijn. Indien je een tweede auto bezit, kun je het beste een extra gebruiker toevoegen.

Extra gebruikers kosten €5 en kun je toevoegen op Mijn Yellowbrick onder ‘Kaart/Gebruiker’. Vóór het parkeren dien je je mobiele nummer aan de juiste gebruiker te hebben gekoppeld. Dit kan je wijzigen op Mijn Yellowbrick onder ‘Kaart/Gebruiker’. Mocht je de inloggegevens niet meer hebben dan kan je deze opvragen met behulp van je klantnummer. Hier kan je je wachtwoord opvragen. Wachtwoord vergeten.

Ik brick op straat met de app

Je kunt ook transacties maken via onze gratis iPhone, Android en Windows app. Met onze parkeer app start en stop je de parkeertransactie. Dit kan zonder dat het mobiele nummer van tevoren online aan de gebruiker is gekoppeld. Je kunt in de app direct het kenteken wijzigen of, als je meerdere gebruikers hebt, kiezen voor welke gebruiker je een transactie wil starten! Klik hier voor meer informatie over de parkeer app.

Ik brick bij Q-Park

De P+ pas is niet kentekengebonden en is voor elke auto te gebruiken. Als meerdere personen hiervan gebruik willen maken kan je simpelweg meerdere gebruikers bestellen (in Mijn Yellowbrick).

Meerdere accounts?

Je kunt meerdere accounts nemen bij Yellowbrick (bijvoorbeeld zakelijk en particulier gescheiden). Als je telefonisch transacties wilt starten en stoppen houd dan rekening dat het telefoonnummer waarmee je wilt gaan bricken in één account tegelijk kan voorkomen.

Uiteraard geeft onze Customer Service je graag advies over hoe je Yellowbrick het beste kunt gebruiken.

Meerdere medewerkers gebruiken één auto

Ook medewerkers die een auto delen kunnen gebruik maken van Yellowbrick. Gewoon met hun eigen telefoon. Bekijk welke implementaties er mogelijk zijn.

Valet service bij Schiphol

Op zakenreis? Bij de vertrekhal staat een chauffeur klaar om je auto in ontvangst te nemen. Bij aankomst wacht de chauffeur weer met je auto bij de aankomsthal. Reserveer hier de Valet service. Liever zelf parkeren en met de shuttle naar Schiphol? Reserveer hier de Shuttle service.

Bezoekersparkeren Zakelijk

Laat je bezoekers eenvoudig op jouw kosten parkeren. Bezoekersparkeren regel je snel online of met de Yellowbrick-parkeerapp. Bekijk onze pagina over bezoekersparkeren zakelijk.

Werkkostenregeling (WKR)

Per 1 januari 2015 is de werkkostenregeling (WKR) voor alle werkgevers verplicht. Onder de WKR kunnen de kosten voor parkeren bij de werkplek flink oplopen. Lees hier meer over werkkostenregeling en Yellowbrick en ontdek wat Yellowbrick kan betekenen voor je bedrijf.

Regel alle parkeerzaken in Mijn Yellowbrick

Je regelt alle parkeerzaken via Mijn Yellowbrick. Je hebt inzage in het transactieoverzicht van alle medewerkers en kan eenvoudig je gegevens wijzigen zoals o.a. kentekens en mobiele telefoonnummers.

Persoonlijke inloggegevens voor alle medewerkers

Het hele bedrijf valt onder één Mijn Yellowbrick-account. Alle medewerkers ontvangen persoonlijke inlogcodes waarmee ze hun eigen parkeertransacties kunnen bekijken in de parkeer app. Zo kun je je persoonlijke wachtwoord aanvragen.

Voeg een projectcode en kostenplaats toe bij parkeertransacties

Op Mijn Yellowbrick voorzie je alle zakelijke parkeertransacties eenvoudig van kenmerken. De parkeerkosten verdeel je zo eenvoudig binnen het bedrijf of bereken je door aan je bezoekers. Zo voeg je transactiekenmerken toe.

Onbeperkt gratis kenteken wisselen

Als klant wijzig je een kenteken het snelst in de Yellowbrick parkeer app, maar dit is ook mogelijk via Mijn Yellowbrick. Je hebt geen pas meer nodig achter je vooruit, er wordt namelijk gecontroleerd op kenteken door de parkeercontroleur. Dus rij je in een deelauto, leen je de auto van je buurman of huur je een auto, je kan als klant onbeperkt en gratis je kenteken wijzigen.

Ook als zakelijke klant wijzig je een kenteken het snelst in de Yellowbrick parkeer app of via Mijn Yellowbrick. Wil je kentekenwissel blokkeren voor je medewerkers? Klik dan hier.

Profiteer van btw-voordeel bij Q-Park

De btw van Q-Park transacties vraag je eenvoudig terug aan de hand van onze overzichtelijke factuur. Betaal je niet met onze P+ pas maar met je reguliere creditcard dan ontvang je geen btw-specificatie.

Betaal hoe en wanneer je wilt

Je kan de servicevorm kiezen; of je neemt een abonnement óf je betaalt per parkeertransactie. Meerdere transacties per week? Dan is een abonnement al snel voordeliger.

Maandfactuur met btw-specificatie

Je ontvangt de parkeerkosten maandelijks op 1 factuur, met btw-specificatie. Nooit meer declareren met losse parkeerbonnetjes maar een snelle, efficiënte administratie. Met Yellowbrick heb je volledig inzicht in alle parkeerkosten. De btw is uiteraard terug te vorderen.

Hoe voeg ik extra gebruikers toe voor bezoekersparkeren?

Om gebruik te kunnen maken van bezoekersparkeren moet je klant zijn bij Yellowbrick. Voeg extra gebruikers toe om voor meerdere voertuigen te kunnen parkeren.

Hoe update ik de Yellowbrick-parkeerapp?

Vraagt de Yellowbrick-parkeerapp om een update uit te voeren? Hieronder staat stap voor stap beschreven hoe je update naar de nieuwste versie van de Yellowbrick-parkeerapp.

Voor iPhone smartphones

Om de app te kunnen updaten dient het besturingssysteem van je iPhone minimaal iOS 8.0 te zijn. Heb je een oudere versie, update dan eerste je besturingssysteem. Hoe? Dat leggen we hieronder uit.

Updaten besturingssysteem voor iPhone

  • Ga op je iPhone naar: Instellingen > Algemeen > Software-update.
  • Volg daar de instructies op je toestel.

Heeft je een iPhone met een ouder IOS besturingssysteem? Dan kun je de app helaas niet downloaden. Bekijk de alternatieven voor het gebruik van de Yellowbrick-parkeerapp onderaan deze pagina.

Updaten van de parkeerapp voor iPhone gebruikers

  1. Open de App Store.
  2. Tik op ‘updates’ rechtsonder en zoek in het overzicht de Yellowbrick-parkeerapp.
  3. Tik op ‘werk bij’ achter het icoontje van de Yellowbrick-parkeerapp.
  4. De Yellowbrick-parkeerapp wordt nu geüpdate.
  5. Open de Yellowbrick-parkeerapp na de update.
  6. Log éénmalig in met je klantnummer en wachtwoord.
  7. Je kunt nu de vernieuwde versie van de Yellowbrick-parkeerapp gebruiken.
  8. Tik na het installeren in de app op de knop ‘Inloggen’.

Vervolgens zie je onderin jouw klantnummer(s). Tik op het nummer en je wordt automatisch ingelogd. Zie je je klantnummer niet staan, log dan opnieuw in met je klantnummer. Mocht je je wachtwoord vergeten zijn, deze vraag je in de app eenvoudig aan door te tikken op ‘wachtwoord vergeten?'.

Voor Android smartphones

Lees hieronder hoe je de app voor Android smartphones update.

Updaten van de parkeerapp voor Android gebruikers

  1. Open de Play Store op je telefoon.
  2. Tik op het 'menupictogram' (linksboven).
  3. Tik op ‘Mijn Apps’ (apps waarvoor een update beschikbaar is, bevatten het label ‘Update’).
  4. Selecteer de Yellowbrick-parkeerapp en tik op ‘Updaten’.
  5. De Yellowbrick-parkeerapp wordt nu geüpdate.
  6. Open de Yellowbrick-parkeerapp na de update.
  7. Je kunt de vernieuwde versie van de Yellowbrick-parkeerapp gebruiken.
  8. Tik na het installeren in de app op de knop ‘Inloggen’.

Vervolgens zie je onderin jouw klantnummer(s). Tik op het nummer en je wordt automatisch ingelogd. Zie je je klantnummer niet staan, log dan opnieuw in met je klantnummer. Mocht je je wachtwoord vergeten zijn, deze vraag je in de app eenvoudig aan door te tikken op ‘wachtwoord vergeten?'.

Voor Windows smartphones

Lees hieronder hoe je de app voor Windows smartphones update.

Updaten van de parkeerapp voor Windows gebruikers

  1. Voor Windows Phone 8 gebruikers: Tik in de lijst met apps op ‘Store‘.
  2. Tik op het vergrootglas rechtsonder (hiermee open je de zoekfunctie in ‘Store’).
  3. Typ ‘Yellowbrick’ en tik vervolgens het Yellowbrick icoon aan.
  4. Tik op ‘Bijwerken’.
  5. De Yellowbrick-parkeerapp wordt nu geüpdatet.
  6. Open de Yellowbrick-parkeerapp na de update.
  7. Je kunt de vernieuwde versie van de Yellowbrick-parkeerapp gebruiken.
  8. Tik na het installeren in de app op de knop ‘Inloggen’.

Vervolgens zie je onderin jouw klantnummer(s). Tik op het nummer en je wordt automatisch ingelogd. Zie je je klantnummer niet staan, log dan opnieuw in met je klantnummer. Mocht je je wachtwoord vergeten zijn, deze vraag je in de app eenvoudig aan door te tikken op ‘wachtwoord vergeten?’.

Parkeren via bellen

Is het downloaden van de laatste versie van de Yellowbrick-parkeerapp niet mogelijk? Dan kan je uiteraard altijd het mobiel parkeren starten en stoppen door te bellen met 088-2742536 (lokaal tarief). Voorwaarde is dat je mobiele telefoonnummer aan het gebruikersnummer is gekoppeld. Je kunt dit controleren in je online account Mijn Yellowbrick. Ook kun je het parkeren online starten en stoppen via Mijn Yellowbrick. Log in en kies in het menu voor ‘parkeren’.

Tip: Altijd de laatste versie op je smartphone

Geef op je smartphone aan dat de app automatisch geüpdate moet worden. Zo beschik je altijd over de laatste versie van de app. Let hierbij wel op dat je aangeeft dat dat alleen mag als je verbonden bent met een WiFi-netwerk. Zo bespaar je kosten voor het gebruik van je data-abonnement. Wel zo eenvoudig en voordelig!

App-updates

Wij vernieuwen de Yellowbrick-parkeerapp regelmatig. Bekijk voor de laatste versie en/of update onze FAQ pagina. Ook communiceren wij de laatste updates altijd in onze mails en/of nieuwsbrief, zodat je altijd op de hoogte blijft.

Hoe werkt de SMS Reminder Service?

Deze service zorgt ervoor dat je een sms ontvangt ter herinnering dat je jouw transactie moet beëindigen. Je kunt kiezen voor twee soorten smsjes:

  1. Een sms met de melding dat je nog een transactie hebt lopen.
    De sms helpt je herinneren om jouw transactie op straat tijdig te stoppen. Als je vergeet een transactie te stoppen loopt deze door tot het einde van de parkeertijd en betaal je alsnog te veel voor het parkeren! Je kunt zelf bepalen om de hoeveel tijd je een sms wenst te ontvangen.

  2. Een sms met een waarschuwing dat het einde van de parkeertijd nadert.
    Deze sms is handig als je in een zone parkeert met een zogenoemde ‘duurbeperking’. Als je bijvoorbeeld in een zone parkeert waar je maximaal één uur mag parkeren, dan weet je via deze sms dat je jouw voertuig dient te verplaatsen, omdat de transactie gestopt gaat worden. Je kunt hiermee een boete voorkomen. Je kunt zelf bepalen hoeveel minuten voor het einde van de parkeertijd je een sms wenst te ontvangen.

De kosten voor de SMS Reminder Service zijn 35 eurocent per ontvangen bericht. Je betaalt via je telecomprovider.

Let op: Als je parkeert met de P+ pas ontvang je geen smsjes. In de Q-Park garage kun je een transactie niet vergeten, zonder de transactie te stoppen is uitrijden niet mogelijk.

SMS Reminder Service instellen
In Mijn Yellowbrick kun je de SMS Reminder Service per mobiel nummer activeren, instellen en beëindigen.

  1. Log in met jouw klantnummer en wachtwoord op Mijn Yellowbrick
    Mocht je de inloggegevens niet meer hebben dan kun je deze inloggegevens opvragen met behulp van jouw klantnummer. Het klantnummer tref je aan op onze facturen of in de parkeer app in het menu. Klantnummer vergeten? Wij sturen uw klantnummer per e-mail op.
  2. Klik in het menu op: ‘mobiel’ en vervolgens op ‘overzicht’
  3. Klik bij het juiste mobiele nummer op de knop ‘wijzigen’
  4. Selecteer ‘Ja’ bij SMS herinnering
  5. Stel de gewenste minuten in voor het ontvangen van een herinnering
    Let op: er zijn 2 soorten smsjes, vul de minuten in bij de gewenste sms.
  6. Klik op ‘opslaan’

Heb je nog vragen over het instellen van de SMS Reminder Service? Onze Customer Service helpt je graag verder.

SMS Reminder Service stopzetten
Je kan de SMS Reminder Service op 2 manieren uitzetten.

Optie 1:

  1. Log in met jouw klantnummer en wachtwoord op Mijn Yellowbrick
    Mocht je de inloggegevens niet meer hebben dan kun je deze inloggegevens opvragen met behulp van jouw klantnummer. Het klantnummer tref je aan op onze facturen of in de parkeer app in het menu. Klantnummer vergeten? Wij sturen uw klantnummer per e-mail op.
  2. Klik in het menu op: ‘mobiel’ en vervolgens op ‘overzicht’
  3. Klik bij het juiste mobiele nummer op de knop ‘wijzigen’
  4. Selecteer ‘Nee’ bij SMS herinnering
  5. Klik op ‘opslaan’

Optie 2:

SMS 'BRICK STOP' naar 3111. Hierdoor wordt de SMS Reminder Service stopgezet.

SMS-Dienstenfilter
Wanneer je nummer geregistreerd staat bij het SMS-Dienstenfilter, ontvang je geen betaalde sms'jes van ons en werkt de SMS Reminder Service niet.

Activeer je telefoonnummer voor sms-diensten op www.payinfo.nl, of neem contact op met je provider. Na activatie zet je de SMS Reminder Service weer aan op Mijn Yellowbrick.

NB De klant is te allen tijde verantwoordelijk voor het afmelden van de transactie. Mocht de SMS Reminder Service om wat voor reden een keer niet functioneren kunnen daar geen rechten aan worden ontleend.

Wat zijn de Q-Park P+R tarieven?

Tarieven Q-Park P+R

AlkmaarUurtariefDagtariefNS-dagtarief
P+R Kruseman van Eltenweg1,77,754
Alphen a/d RijnUurtariefDagtariefNS-dagtarief
P+R Sacharovlaan1,355,753,55
AmersfoortUurtariefDagtariefNS-dagtarief
P+R Piet Mondriaanplein2,15125,33
P+R Barchman Wuytierslaan2,4135,33
AmsterdamUurtariefDagtariefNS-dagtarief
P+R Comeniusstraat1,4595,46
ApeldoornUurtariefDagtariefNS-dagtarief
P+R Laan van de Mensenrechten2,413,25,12
AssenUurtariefDagtariefNS-dagtarief
P+R Stationsplein2113,84
Bergen op ZoomUurtariefDagtariefNS-dagtarief
P+R Parallelweg1,3563,73
BeverwijkUurtariefDagtariefNS-dagtarief
P+R Meerplein1,5n.v.t.Gratis
BoxtelUurtarief DagtariefNS-dagtarief
P+R van Salmstraat0,654,63,15
BredaUurtarief DagtariefNS-dagtarief
P+R Spoorstraat2,212,54,7
P+R Stationsweg1,757,94,48
Den BoschUurtariefDagtariefNS-dagtarief
P+R Maywegma-vr – 2,2512,755,34
ma-vr – 1,156,005,34
P+R Magistratenlaanma-vr – 2,2512,755,34
za-zo – 1,1565,34
Den HaagUurtariefDagtariefNS-dagtarief
P+R Laan van NOI2,112,84,8
DeventerUurtariefDagtariefNS-dagtarief
P+R Handelskade1,8583,84
DordrechtUurtariefDagtariefNS-dagtarief
P+R Markettenweg1,256,13,95
DuivendrechtUurtariefDagtariefNS-dagtarief
P+R Stationsplein2,212,65,33
EindhovenUurtariefDagtariefNS-dagtarief
P+R Fuutlaan1,256,33,76
GorinchemUurtariefDagtariefNS-dagtarief
P+R Stationsweg1,255,74
GroningenUurtariefDagtariefNS-dagtarief
P+R Cascade2,25133,84
HeemstedeUurtariefDagtariefNS-dagtarief
P+R Roemer Visscherplein1,757,14,04
HeerenveenUurtariefDagtariefNS-dagtarief
P+R Stationsplein0.856,953,46
HeerlenUurtariefDagtariefNS-dagtarief
P+R Parallelweg2123,84
HengeloUurtariefDagtariefNS-dagtarief
P+R Industrieplein1,658,53,7
HelmondUurtariefDagtariefNS-dagtarief
P+R Smalstraat0,955,83,55
HilversumUurtariefDagtariefNS-dagtarief
P+R Wandelpad1,457,33,91
LeeuwardenUurtariefDagtariefNS-dagtarief
P+R Wijnhornsterstraat0,854,93,45
MaastrichtUurtariefDagtariefNS-dagtarief
P+R Meerssenerweg1,7512,54,27
P+R Station Maastricht1,7512,54,27
MiddelburgUurtariefDagtariefNS-dagtarief
P+R Segeerssingel0,94,95Gratis
Naarden-BussumUurtariefDagtariefNS-dagtarief
P+R Slochterenlaan0,655,63,52
NijmegenUurtariefDagtariefNS-dagtarief
P+R Eerste oude Heselaan1,58,754,27
OisterwijkUurtariefDagtariefNS-dagtarief
P+R Spoorlaan0,95,2Gratis
OssUurtariefDagtariefNS-dagtarief
P+R Gasstraat1,456,453,73
RoermondUurtariefDagtariefNS-dagtarief
P+R Godsweerdersingel1,594,05
P+R Veeladingstraat1,594,05
RoosendaalUurtariefDagtariefNS-dagtarief
P+R Stationsplein1,85114,71
P+R Stationsstraat1,85114,71
RotterdamUurtariefDagtariefNS-dagtarief
P+R Proveniersplein2,0513,56,59
SchiedamUurtariefDagtariefNS-dagtarief
P+R Parallelweg1,655,83,85
P+R Horvathweg1,655,83,85
SittardUurtariefDagtariefNS-dagtarief
P+R Transferium1,657,53,32
ValkenburgUurtariefDagtariefNS-dagtarief
P+R Spoorlaan Valkenburg0,954,953,21
VenloUurtariefDagtariefNS-dagtarief
P+R Kaldenkerkerweg1,68,154,15
WeertUurtariefDagtariefNS-dagtarief
P+R Parallelweg1,155,453,52
WoerdenUurtariefDagtariefNS-dagtarief
P+R Spoorlaan1,457,753,75
ZaandamUurtariefDagtariefNS-dagtarief
P+R Provicialeweg2,3n.v.t3,8
ZwijndrechtUurtariefDagtariefNS-dagtarief
P+R Westelijke Parallelweg0,855,75Gratis
*Alle tarieven zijn in €.
Hoe werkt bricken bij P+R terreinen?

NS kortingskaart

Wanneer je met de auto van en naar het station reist, kun je dichtbij parkeren op de Q-Park P+R terreinen. Reis je een dag met de OV-chipkaart bij NS? Dan heb je recht op korting op het dagtarief.

Je krijgt na jouw treinreis korting op het dagtarief bij een Q-Park P+R terrein, door bij het uitrijden gebruik te maken van jouw OV-chipkaart. De uitrijdterminals van de Q-Park P+R terreinen zijn omgebouwd en alle terminals zijn geschikt gemaakt voor de OV-chipkaart. De korting wordt uitsluitend toegekend als je met de OV-chipkaart hebt gereisd bij NS. Om dat te laten controleren houdt je bij het uitrijden eerst jouw OV-chipkaart voor de kaartlezer van de Q-Park uitrijterminal voordat je de P+ pas invoert. Zo wordt duidelijk of je op de dag van parkeren bent in- en uitgecheckt op een NS-station. Vervolgens wordt de korting automatisch verrekend.

Achteraf Betalen

De transacties van bricken bij P+R terreinen incasseren wij achteraf automatisch van je creditcard of bankrekening. Alle transacties, dus ook die van bricken op straat en bricken bij Q-Park, staan op 1 factuur (incl. btw-specificatie). Je ontvangt de factuur maandelijks per e-mail. Op Mijn Yellowbrick vind je je parkeergeschiedenis terug.

Bekijk ook onze video:

Ik ben mijn wachtwoord vergeten

Hoe kom ik aan mijn wachtwoord?

Via Mijn Yellowbrick kan je een e-mail aanvragen met een link om een nieuw wachtwoord aan te maken voor Mijn Yellowbrick. Je moet hiervoor je klantnummer invoeren.

De e-mail wordt gestuurd naar het door jou opgegeven e-mailadres. De activatielink is 6 uur geldig. Indien je binnen deze 6 uur geen wachtwoord aanmaakt, dien je een nieuwe link aan te vragen.

Voor de beheerders bij zakelijk gebruik van Yellowbrick

Staat er alleen een 06-nummer bij de inlog naam van de eindgebruiker, dan ontvangt de eindgebruiker een sms voor een nieuw wachtwoord. Wanneer er zowel een 06- nummer als een e-mailadres ingevuld staat, dan ontvangt de eindgebruiker altijd een e-mail. Lees hier meer over het aanvragen van een wachtwoord voor zakelijk gebruik.

De Yellowbrick-parkeerapp

Je kunt je wachtwoord ook opvragen via de 'wachtwoord vergeten' functie in de Yellowbrick-parkeerapp.

Hoe werkt betalen bij Q-Park?

De parkeerkosten bij Q-Park incasseren wij achteraf van je creditcard of bankrekening. Alle transacties, op straat of bij Q-Park, staan op 1 factuur (incl. btw-specificatie). Je ontvangt de factuur per e-mail. Op Mijn Yellowbrick vind je je parkeergeschiedenis terug. Voordelig: de btw die je betaalt over je parkeerkosten bij Q-Park kan je terugvragen.

Transactiekosten

Als abonnementhouder betaal je geen transactiekosten.

Heb je geen abonnement, dan betaal je per keer dat je parkeert (per transactie) een vergoeding aan Yellowbrick. Deze vergoeding is gelijk aan de transactiekosten die je betaalt voor mobiel parkeren op straat.

P+ pas / zwarte Q-park pas bestellen, activeren of blokkeren

Wil je een (extra) Q-Park pas bestellen? Een extra Q-Park pas bestel je voor €5 via Mijn Yellowbrick: ga naar 'Kaart/Gebruiker' en vervolgens 'Bestellen'.

Let op! Ben je klant via ICS dan kun je geen Q-Park pas bestellen. Om dan gebruik te maken van de Q-Park parkeergarage, kun je je creditcard gebruiken.

Activeren Q-Park pas
Om de Q-Park pas te gebruiken, activeer je deze op Mijn Yellowbrick. De activeer-button vind je onder 'Kaart/Gebruiker' en vervolgens 'P+ passen'.

Bekijk hieronder hoe je de Q-Park pas kan activeren.

Verlies P+ pas
Blokkeer een verloren P+ pas direct op Mijn Yellowbrick:

  • Log in.
  • Ga naar 'Kaart/Gebruiker' en vervolgens 'P+ passen'.
  • Klik op 'Blokkeren'.

De pas is vanaf de volgende dag niet meer te gebruiken in de parkeergarage. Via Mijn Yellowbrick vraag je direct een nieuwe P+ pas aan.

Je kunt je pas ook laten blokkeren via onze Customer Service op 0900 2006999 (normaal tarief). We sturen je direct een nieuwe pas.

Ik krijg de melding dat mijn account geblokkeerd is, wat nu?
Als wij een Yellowbrick-factuur niet kunnen incasseren, wordt je account tijdelijk geblokkeerd. Dezelfde dag ontvang je per e-mail een betalingsherinnering. Je dient binnen 7 dagen na dagtekening het geld over te maken naar het rekeningnummer in deze herinnering. Vergeet in de omschrijving niet je klantnummer te vermelden.Als je na de betalingsherinnering niet op tijd betaalt, zijn wij genoodzaakt om je dossier over te dragen aan Flanderijn Incasso Gerechtsdeurwaarders.Bekijk ons filmpje over geblokkeerde accounts.
Reactivering accountZodra onze administratie je nabetaling heeft verwerkt, reactiveren wij je account zodat je weer kunt bricken. Let op: de verwerking van een handmatige betaling duurt 2 tot 3 werkdagen. Zorg voor optimaal gebruik van onze service dus voor voldoende geld op je rekening. Een nieuwe creditcard? Geef wijzigingen in je betalingsgegevens direct door op Mijn Yellowbrick.
Hoe werkt bricken via internet?

Mobiel parkeren via internet

Starten met mobiel parkeren:

  • Log in op Mijn Yellowbrick.
  • Klik op 'Internet Parkeren'.
  • Voer het kenteken in (onbeperkt te wijzigen).
  • Toets de zonecode in en druk op ‘Start’.

Stoppen met bricken?

Druk op de Stop-button en stop de parkeertransactie per direct. Mobiel parkeren kan ook met de parkeer app of telefonisch.

Hoe werkt telefonisch bricken?

Telefonisch bricken

Starten met mobiel parkeren:

  • Bel naar 088-BRICKEN (0882742536).
  • Toets de zonecode in en sluit af met een hekje.
  • Na bevestiging van de aanmelding start het mobiel parkeren.

Stoppen met bricken?

Bel 088-BRICKEN en stop het bricken. De transactie stopt zodra je een bevestiging van het afmelden hoort. Voor uitgebreide uitleg, zie onze Handleiding Bricken op Straat.

Mobiel parkeren kan ook met de parkeer app of via internet.

Let op!

  • Een mobiel nummer kan maar in één account tegelijk voorkomen
  • Een mobiel nummer kan maar aan één kenteken tegelijk worden gekoppeld
Hoe werkt bricken met de app?

Supersnel parkeren met de parkeer app van Yellowbrick

Scanauto’s kunnen tegenwoordig tot wel 1200 kentekens per uur scannen. Lees: dure parkeerboetes uitdelen. Neem geen risico, start met bricken. Met de Yellowbrick-parkeerapp start en stop je het mobiel parkeren razendsnel. De parkeer app zoekt namelijk automatisch via GPS het juiste parkeertarief. Je hoeft alleen maar op start te klikken. Eén keer per maand ontvang je onze gespecificeerde factuur. Betalen doe je achteraf via automatische incasso. Je zit niet vast aan een abonnement.

Ook handig

  • Parkeer voor iemand anders, wissel snel je kenteken
  • Bekijk je transactiehistorie
  • Bewaar je veel gebruikte 'zonecodes'

Registreren
Je bent er bijna. Om te kunnen parkeren met de Yellowbrick-parkeerapp dien je eerst klant te worden bij Yellowbrick. Je kunt hier klant worden. Na registratie ontvang je binnen een dag jouw Yellowbrick-klantnummer en wachtwoord waarmee je inlogt op de app. Bricken maar!

Download de parkeer app op je smartphone
Ben je al klant? Ga dan op je smartphone naar je App/Play/Windows Store, zoek op 'Yellowbrick' en installeer de parkeer pp. Je logt in met je Yellowbrick-klantnummer en wachtwoord. Klantnummer of wachtwoord kwijt? Via Mijn Yellowbrick vraag je deze op.

De iPhone-app

De Android-app

De Windows-app

Onze iPhone app is geschikt voor iOS 7 en hoger. De Android app vanaf Android versie 2.3.3 en hoger en onze Windows vanaf versie 8.0.

Tutorials en tips
Bekijk hier enkele tutorials over hoe de parkeer app werkt. Tips over de Yellowbrick-parkeerapp vind je op de Vraag en Antwoordpagina.

Bricken kan ook telefonisch of via internet.

Hoe wijzig ik mijn kenteken?
Start je een transactie via de Yellowbrick-parkeerapp? Dan voer je je nieuwe kenteken in nadat je de zonecode hebt geselecteerd door op 'Nee, wijzigen' te klikken.Start en stop je transacties telefonisch? Wijzig dan eerst je kenteken op Mijn Yellowbrick:
  • Log in.
  • Ga naar ‘Kaart/Gebruiker’ voor een overzicht van je gebruiker(s).
Klik op ‘Wijzigen’ voor het aanpassen van je kenteken.Bekijk hieronder onze video over het wisselen van je kenteken met de app:
Hoe voeg ik een mobiel nummer toe?
Een mobiel nummer is eenvoudig toe te voegen aan je Yellowbrick account.Stap 1 Log in op 'Mijn Yellowbrick' met je klantnummer en wachtwoord.Stap 2 Klik op 'Mobiel' in de navigatiebalk aan de bovenzijde van het scherm. Klik hierna op 'toevoegen'.Stap 3 Voeg het mobiele nummer in het bovenste invoerveld in. De extra 'SMS Reminder' opties kunnen hier ook aangepast worden. Wanneer het mobiele nummer is ingevoerd kunnen de gegevens worden opgeslagen en wordt het mobiele nummer toegevoegd aan je Yellowbrick account.Bekijk hieronder onze video over het toevoegen van een mobiel nummer:
Waar kan ik Yellowbrick vinden op social media?
Geef je mening, ontvang de laatste productinfo en win coole prijzen op:FacebookTwitterLinkedInGoogle+PinterestYoutubeInstagram
Hoe kan ik het mobiel parkeren van tevoren testen?
Wil je testen of je klaar bent om met de parkeer app te bricken? Dat kan! Maak een testtransactie in de gratis zone 999999 (6x9). Volg de stappen hieronder.
  • Start een nieuwe transactie.
  • Voer zonecode 999999 in.
  • Bevestig de ingevoerde zone.
  • Controleer de gegevens.
  • Klik op 'Ja, start parkeren'.
  • Stop de (test)transactie.
Je transactiekosten zijn €0.Bekijk hier het instructiefilmpje:
Wil je testen of je klaar bent om telefonisch te bricken? Ook dat kan!
  • Bel naar 088-2742536.
  • Toets de zonecode 999999 in en sluit af met een hekje.
  • Luister het bandje af en bevestig je keuze.
  • Om telefonisch te kunnen bricken dient een gebruiker aan je mobiele nummer gekoppeld te zijn.
Vergeet de transactie niet te stoppen.
  • Dat doe je door hetzelfde nummer te bellen.
  • Luister het telefoonmenu af en bevestig het stoppen.
  • Nadat je de bevestiging hebt afgeluisterd kun je ophangen.
Je transactiekosten zijn €0.
Hoe start ik met mobiel parkeren?

Als je tijdens registratie je kenteken en 06-nummer hebt ingevuld kan je binnen een dag starten met telefonisch bricken via ons 088-nummer. Als je via de parkeer app wilt bricken log je met je klantnummer en wachtwoord in op onze app. Daarna kun je mobiel parkeren. Om mobiel te parkeren bij Q-Park dien je de zwarte P+ pas te activeren.

Telefonisch bricken kun je ook van tevoren testen door een transactie in de testzone te maken. Lees meer daarover in de startgids.