Starten met mobiel parkeren
Hoe word ik klant?
-
Registreer je via onze pagina Klant worden.
-
Je ontvangt een brief met een P+ pas op je huisadres. De P+ pas gebruik je bij Q-Park en P+R.
-
Bij registratie vul je je kenteken en mobiele nummer in, deze gegevens koppelen wij automatisch aan je gebruikersnummer. Heb je meerdere gebruikers? Koppel dan na ontvangst zelf een kenteken en mobiel nummer aan de extra gebruikers via Mijn Yellowbrick.
-
Je bent klaar om te bricken.
Mijn Yellowbrick
Als klant krijg je een persoonlijke pagina op Mijn Yellowbrick. In de e-mail ter bevestiging van je account staan jouw klantnummer en een link waarmee je direct een wachtwoord aanmaakt. Op Mijn Yellowbrick bekijk en wijzig je vervolgens je gegevens.
Lees onze Handleiding Mijn Yellowbrick.
Wat zijn de Q-Park tarieven?
Bekijk hier de tarieven van de Q-Park P+R terreinen.
Amersfoort | ||
Naam garage | Per 15 minuten | Maximum per dag |
Beestenmarkt | €0,63 | €15,00 |
Jorisplein | €0,63 | €15,00 |
Amstelveen | ||
Naam garage | Per 15 minuten | Maximum per dag |
Handelsplein | €0,50 | €16,00 |
Schouwburggarage | €0,50 | €17,00 |
Stadsplein | €0,58 | €19,00 |
Amsterdam | ||
Naam garage | Per 15 minuten | Maximum per dag |
Amsterdamse Poort P23 | ||
Bos en Lommer | (eerste 50 min 1,00) €0,72 | €12,00 |
Byzantium | €1,53 | €68,00 |
Centrum Oost | €4,00 (per uur of een gedeelte hiervan) |
€10,00 |
de Bijenkorf | €1,53 | €50,00 |
de Kolk | €1,53 | €52,00 |
Eurocenter | €1,24 | €50,00 |
Europarking | €1,23 | €40,00 |
Mahler | €1,46 | €60,00 |
Museumplein | €1,53 | €50,00 |
Oostpoort | €0,78 | €12,00 |
Symphony | €1,46 | €60,00 |
Weesperplein | €4,00 (per uur of een gedeelte hiervan) |
€10,00 |
Westerpark | €0,90 | €30,00 |
Apeldoorn | ||
Naam garage | Per 15 minuten | Maximum per dag |
Gelre Ziekenhuizen | €0,38 | €5,00 |
Museum-Centrum | €0,77 | €12,00 |
Oranjerie | €0,77 | €12,00 |
Arnhem | ||
Naam garage | Per 15 minuten | Maximum per dag |
Broerenstraat | €0,71 | 14,00 |
Breda | ||
Naam garage | Per 15 minuten | Maximum per dag |
Centrum | €0,62 | €10,00 |
Den Bosch | ||
Naam garage | Per 15 minuten | Maximum per dag |
Arena | €0,77 | €20,00 |
Tolburg | €0,77 | €20,00 |
Den Haag | ||
Naam garage | Per 15 minuten | Maximum per dag |
City Parking | €1,00 | €30,00 |
CS – New Babylon | €0,80 | €26,00 |
de Bijenkorf | €1,00 | €40,00 |
Grote Markt | €1,00 | €30,00 |
Haagse Markt | €0,67 | €22,00 |
Helicon | €0,80 | €26,00 |
Laakhaven | €0,89 | €30,00 |
Lutherse Burgwal | €1,00 | €30,00 |
Muzenplein | €1,00 | €30,00 |
Torengarage | €0,80 | €26,00 |
Veerkaden | €1,00 | €30,00 |
Deventer | ||
Naam garage | Per 15 minuten | Maximum per dag |
Boreel | €0,57 | €7,50 |
Ede | ||
Naam garage | Per 15 minuten | Maximum per dag |
Achterdoelen | €0,54 | €12,50 |
Markt | €0,54 | €12,50 |
Eindhoven | ||
Naam garage | Per 15 minuten | Maximum per dag |
Centrum – De Admirant | €0,62 | €14,00 |
de Bijenkorf | €0,62 | €14,00 |
Heuvel Galerie | €0,62 | €14,00 |
Stadhuisplein | ||
Dag | €0,67 | €14,00 |
Avond | €0,59 | |
Enschede | ||
Naam garage | Per 15 minuten | Maximum per dag |
Centrum | €0,54 | €7,50 |
Geleen | ||
Naam garage | Per 15 minuten | Maximum per dag |
Annastraat | €0,29 | €6,00/ €10,00 |
Gouda | ||
Naam garage | Per 15 minuten | Maximum per dag |
Nieuwe Markt | €0,57 | €12,00 |
Bolwerk | €0,57 | €12,00 |
Groningen | ||
Naam garage | Per 15 minuten | Maximum per dag |
Museum Centrum | €0,77 | € 23,00 |
Ossenmarkt | €0,77 | € 23,00 |
Rademarkt | €0,77 | € 23,00 |
Westerhaven | €0,77
|
€ 23,00 *€ 5,00 |
Heerlen | ||
Naam garage | Per 15 minuten | Maximum per dag |
Corio | €0,62 | €15,00 |
De Klomp | €0,62 | €8,00 |
Raadhuis | €0,62 | €12,00 |
‘t Loon | €0,62 | €12,00 |
Theater Heerlen Parking | €0,62 | €12,00 |
Hengelo | ||
Naam garage | Per 15 minuten | Maximum per dag |
De Brink | €0,54 | €12,00 |
Hilversum | ||
Naam garage | Per 15 minuten | Maximum per dag |
Hilvertshof | €0,62 | €20,00 |
Silverpoint | €0,62 | €19,00 |
Hoofddorp | ||
Naam garage | Per 15 minuten | Maximum per dag |
Spaarne Ziekenhuis | €0,47 | €15,00 |
Leiderdorp | ||
Naam garage | Per 15 minuten | Maximum per dag |
Rijnland Vierzicht P3 | €0,43 | €6,00 |
Maastricht | ||
Naam garage | Per 15 minuten | Maximum per dag |
Bassin | €0,67 | €25,00 |
Bonnefanten Museum | €0,43 | €25,00 |
Brusselse Poort |
€0,30 |
€18,00 |
Cabergerweg | €0,38 | €8,00 |
De Colonel | €0,56 | €12,00 |
De Griend | €0,56 | €12,00 |
Mosae Forum | €0,67 | €25,00 |
Onze Lieve Vrouweparking | €0,67 | €25,00 |
Plein 1992 | €0,56 | €12,00 |
Vrijthof | €0,89 | €35,00 |
Nieuwegein | ||
Naam garage | Per 15 minuten | Maximum per dag |
St. Antonius Ziekenhuis | €0,48 | €10,00 |
Nijmegen | ||
Naam garage | Per 15 minuten | Maximum per dag |
Triavium | €0,56 | €7,00 |
Oosterhout | ||
Naam garage | Per 15 minuten | Maximum per dag |
Arendshof | €0,44 | €12,00 |
Purmerend | ||
Naam garage | Per 15 minuten | Maximum per dag |
Eggert | €0,44 | €12,00 |
Ridderkerk | ||
Naam garage | Per 15 minuten | Maximum per dag |
Ridderhof | €0,43 | €10,00 |
Rijswijk | ||
Naam garage | Per 15 minuten | Maximum per dag |
Bogaardplein P1 | €0,57 | €17,00 |
In de Bogaard P2 t/m P8 | €0,57 | €17,00 |
Roermond | ||
Naam garage | Per 15 minuten | Maximum per dag |
Oranjerie | €0,58 | €14,00 |
Roercenter | €0,58 | €14,00 |
Rotterdam | ||
Naam garage | Per 15 minuten | Maximum per dag |
Alexandrium II/ Megastores | €0,32 | €25,00 |
Alexandrium III/ Woonmall | €0,32 | €10,00 |
Koopgoot | €0,95 | €30,00 |
De Bijenkorf | €0,95 | €30,00 |
De Rotterdam | €1,00 | €30,00 |
Ikazia | €0,54 | €10,00 |
Maastoren | €1,00 | €30,00 |
Schiecentrale | €0,42 | €16,00 |
Weena a) regulier b) zo t/m do van 19:00 tot 07:00 |
€0,89 | a) €30,00 b) €10,00 |
Zorgboulevard | €0,49 | €10,00 |
Zuidplein | €0,71 | €18,00 |
Utrecht | ||
Naam garage | Per 15 minuten | Maximum per dag |
Galgenwaard (Noord) | €0,78 | €20,00 |
La Vie | €1,07 | €30,00 |
St. Antonius Ziekenhuis | €0,48 | €10,00 |
Veenendaal | ||
Naam garage | Per 15 minuten | Maximum per dag |
Corridor | €0,45 | €7,50 |
Passage | €0,45 | €7,50 |
Venlo | ||
Naam garage | Per 15 minuten | Maximum per dag |
Maasboulevard | €0,58 | €17,00 |
Zaandam | ||
Naam garage | Per 15 minuten | Maximum per dag |
Hermitage | €0,61 | €19,00 |
Rozenhof | €0,61 | €19,00 |
Zutphen | ||
Naam garage | Per 15 minuten | Maximum per dag |
Gelre Ziekenhuizen | €0,38 | €5,00 |
Zwolle | ||
Naam garage | Per 15 minuten | Maximum per dag |
Centrum | €0,77 | €16,50 |
Maagjesbolwerk | €0,77 | €16,50 |
*Tarief van €5 per dag is maandag t/m vrijdag als er voor 09.00 wordt ingereden
Hulp nodig bij het inloggen?
Via deze pagina helpen we je als je problemen hebt met inloggen.
Hoe kom ik aan mijn wachtwoord?
Je kunt een e-mail aanvragen met een link om een nieuw wachtwoord aan te maken voor Mijn Yellowbrick. Je moet hiervoor je klantnummer invoeren.
De e-mail wordt gestuurd naar het door jou opgegeven e-mailadres. De activatielink is 6 uur geldig. Indien je binnen deze 6 uur geen wachtwoord aanmaakt, dien je een nieuwe link aan te vragen.
Voor de beheerders bij zakelijk gebruik van Yellowbrick
Staat er alleen een 06-nummer bij de inlog naam van de eindgebruiker, dan ontvangt de eindgebruiker een sms voor een nieuw wachtwoord. Wanneer er zowel een 06- nummer als een e-mailadres ingevuld staat, dan ontvangt de eindgebruiker altijd een e-mail. Lees meer over het aanvragen van een wachtwoord voor zakelijk gebruik.
De Yellowbrick-parkeerapp
Je kunt je wachtwoord ook opvragen via de 'wachtwoord vergeten' functie in de Yellowbrick-parkeerapp.
Hoe kom ik aan mijn klantnummer?
Je klantnummer vind je terug in de e-mail 'Welkom bij Yellowbrick' of op je factuur. Je kunt je klantnummer opvragen door het bij ons bekende e-mailadres in te voeren, wij e-mailen dan jouw klantnummer.
Let op, je klantnummer is niet hetzelfde als het gebruikersnummer.
Ik heb een ander e-mailadres en kan daardoor mijn wachtwoord niet opvragen
Vul hier het contactformulier in en vermeld daarin je oude en nieuwe e-mailadres in en indien mogelijk je klantnummer dan helpen wij je verder!
Meerdere voertuigen en/of gebruikers
Twee of meer auto's? Je kunt Yellowbrick gebruiken voor meerdere voertuigen of gebruikers. Hieronder tref je per parkeervorm een uitleg:
Ik brick op straat door te bellen
Je kunt met 2 verschillende telefoonnummers transacties starten en stoppen voor dezelfde gebruiker. Je mobiele telefoon kan maar aan één gebruiker tegelijk gekoppeld zijn. Indien je een tweede auto bezit, kun je het beste een extra gebruiker toevoegen.
Extra gebruikers kosten €5 en kun je toevoegen op Mijn Yellowbrick onder ‘Kaart/Gebruiker’. Vóór het parkeren dien je je mobiele nummer aan de juiste gebruiker te hebben gekoppeld. Dit kan je wijzigen op Mijn Yellowbrick onder ‘Kaart/Gebruiker’. Mocht je de inloggegevens niet meer hebben dan kan je deze opvragen met behulp van je klantnummer. Hier kan je je wachtwoord opvragen. Wachtwoord vergeten.
Ik brick op straat met de app
Je kunt ook transacties maken via onze gratis iPhone, Android en Windows app. Met onze parkeer app start en stop je de parkeertransactie. Dit kan zonder dat het mobiele nummer van tevoren online aan de gebruiker is gekoppeld. Je kunt in de app direct het kenteken wijzigen of, als je meerdere gebruikers hebt, kiezen voor welke gebruiker je een transactie wil starten! Klik hier voor meer informatie over de parkeer app.
Ik brick bij Q-Park
De P+ pas is niet kentekengebonden en is voor elke auto te gebruiken. Als meerdere personen hiervan gebruik willen maken kan je simpelweg meerdere gebruikers bestellen (in Mijn Yellowbrick).
Meerdere accounts?
Je kunt meerdere accounts nemen bij Yellowbrick (bijvoorbeeld zakelijk en particulier gescheiden). Als je telefonisch transacties wilt starten en stoppen houd dan rekening dat het telefoonnummer waarmee je wilt gaan bricken in één account tegelijk kan voorkomen.
Uiteraard geeft onze Customer Service je graag advies over hoe je Yellowbrick het beste kunt gebruiken.
Meerdere medewerkers gebruiken één auto
Ook medewerkers die een auto delen kunnen gebruik maken van Yellowbrick. Gewoon met hun eigen telefoon. Bekijk welke implementaties er mogelijk zijn.
Bezoekersparkeren Zakelijk
Laat je bezoekers eenvoudig op jouw kosten parkeren. Bezoekersparkeren regel je snel online of met de Yellowbrick-parkeerapp. Bekijk onze pagina over bezoekersparkeren zakelijk.
Werkkostenregeling (WKR)
Per 1 januari 2015 is de werkkostenregeling (WKR) voor alle werkgevers verplicht. Onder de WKR kunnen de kosten voor parkeren bij de werkplek flink oplopen. Lees hier meer over werkkostenregeling en Yellowbrick en ontdek wat Yellowbrick kan betekenen voor je bedrijf.
Regel alle parkeerzaken in Mijn Yellowbrick
Je regelt alle parkeerzaken via Mijn Yellowbrick. Je hebt inzage in het transactieoverzicht van alle medewerkers en kan eenvoudig je gegevens wijzigen zoals o.a. kentekens en mobiele telefoonnummers.
Persoonlijke inloggegevens voor alle medewerkers
Het hele bedrijf valt onder één Mijn Yellowbrick-account. Alle medewerkers ontvangen persoonlijke inlogcodes waarmee ze hun eigen parkeertransacties kunnen bekijken in de parkeer app. Zo kun je je persoonlijke wachtwoord aanvragen.
Voeg een projectcode en kostenplaats toe bij parkeertransacties
Op Mijn Yellowbrick voorzie je alle zakelijke parkeertransacties eenvoudig van kenmerken. De parkeerkosten verdeel je zo eenvoudig binnen het bedrijf of bereken je door aan je bezoekers. Zo voeg je transactiekenmerken toe.
Onbeperkt gratis kenteken wisselen
Als klant wijzig je een kenteken het snelst in de Yellowbrick parkeer app, maar dit is ook mogelijk via Mijn Yellowbrick. Je hebt geen pas meer nodig achter je vooruit, er wordt namelijk gecontroleerd op kenteken door de parkeercontroleur. Dus rij je in een deelauto, leen je de auto van je buurman of huur je een auto, je kan als klant onbeperkt en gratis je kenteken wijzigen.
Ook als zakelijke klant wijzig je een kenteken het snelst in de Yellowbrick parkeer app of via Mijn Yellowbrick. Wil je kentekenwissel blokkeren voor je medewerkers? Klik dan hier.
Profiteer van btw-voordeel bij Q-Park
De btw van Q-Park transacties vraag je eenvoudig terug aan de hand van onze overzichtelijke factuur. Betaal je niet met onze P+ pas maar met je reguliere creditcard dan ontvang je geen btw-specificatie.
Betaal hoe en wanneer je wilt
Je kan de servicevorm kiezen; of je neemt een abonnement óf je betaalt per parkeertransactie. Meerdere transacties per week? Dan is een abonnement al snel voordeliger.
Maandfactuur met btw-specificatie
Je ontvangt de parkeerkosten maandelijks op 1 factuur, met btw-specificatie. Nooit meer declareren met losse parkeerbonnetjes maar een snelle, efficiënte administratie. Met Yellowbrick heb je volledig inzicht in alle parkeerkosten. De btw is uiteraard terug te vorderen.
Hoe voeg ik extra gebruikers toe voor bezoekersparkeren?
Om gebruik te kunnen maken van bezoekersparkeren moet je klant zijn bij Yellowbrick. Voeg extra gebruikers toe om voor meerdere voertuigen te kunnen parkeren.
Wat zijn veel gebruikte functies in de app?
Tutorials:
- Het starten en stoppen van een transactie (pdf)
- Favoriete zonecode toevoegen (pdf)
- Feedback geven via de app (pdf)
- Kenteken wijzigen (video)
- Wisselen van account (video)
Hoe update ik de Yellowbrick-parkeerapp?
Vraagt de Yellowbrick-parkeerapp om een update uit te voeren? Hieronder staat stap voor stap beschreven hoe je update naar de nieuwste versie van de Yellowbrick-parkeerapp.
Voor iPhone smartphones
Om de app te kunnen updaten dient het besturingssysteem van je iPhone minimaal iOS 8.0 te zijn. Heb je een oudere versie, update dan eerste je besturingssysteem. Hoe? Dat leggen we hieronder uit.
Updaten besturingssysteem voor iPhone
- Ga op je iPhone naar: Instellingen > Algemeen > Software-update.
- Volg daar de instructies op je toestel.
Heeft je een iPhone met een ouder IOS besturingssysteem? Dan kun je de app helaas niet downloaden. Bekijk de alternatieven voor het gebruik van de Yellowbrick-parkeerapp onderaan deze pagina.
Updaten van de parkeerapp voor iPhone gebruikers
- Open de App Store.
- Tik op ‘updates’ rechtsonder en zoek in het overzicht de Yellowbrick-parkeerapp.
- Tik op ‘werk bij’ achter het icoontje van de Yellowbrick-parkeerapp.
- De Yellowbrick-parkeerapp wordt nu geüpdate.
- Open de Yellowbrick-parkeerapp na de update.
- Log éénmalig in met je klantnummer en wachtwoord.
- Je kunt nu de vernieuwde versie van de Yellowbrick-parkeerapp gebruiken.
- Tik na het installeren in de app op de knop ‘Inloggen’.
Vervolgens zie je onderin jouw klantnummer(s). Tik op het nummer en je wordt automatisch ingelogd. Zie je je klantnummer niet staan, log dan opnieuw in met je klantnummer. Mocht je je wachtwoord vergeten zijn, deze vraag je in de app eenvoudig aan door te tikken op ‘wachtwoord vergeten?'.
Voor Android smartphones
Lees hieronder hoe je de app voor Android smartphones update.
Updaten van de parkeerapp voor Android gebruikers
- Open de Play Store op je telefoon.
- Tik op het 'menupictogram' (linksboven).
- Tik op ‘Mijn Apps’ (apps waarvoor een update beschikbaar is, bevatten het label ‘Update’).
- Selecteer de Yellowbrick-parkeerapp en tik op ‘Updaten’.
- De Yellowbrick-parkeerapp wordt nu geüpdate.
- Open de Yellowbrick-parkeerapp na de update.
- Je kunt de vernieuwde versie van de Yellowbrick-parkeerapp gebruiken.
- Tik na het installeren in de app op de knop ‘Inloggen’.
Vervolgens zie je onderin jouw klantnummer(s). Tik op het nummer en je wordt automatisch ingelogd. Zie je je klantnummer niet staan, log dan opnieuw in met je klantnummer. Mocht je je wachtwoord vergeten zijn, deze vraag je in de app eenvoudig aan door te tikken op ‘wachtwoord vergeten?'.
Voor Windows smartphones
Lees hieronder hoe je de app voor Windows smartphones update.
Updaten van de parkeerapp voor Windows gebruikers
- Voor Windows Phone 8 gebruikers: Tik in de lijst met apps op ‘Store‘.
- Tik op het vergrootglas rechtsonder (hiermee open je de zoekfunctie in ‘Store’).
- Typ ‘Yellowbrick’ en tik vervolgens het Yellowbrick icoon aan.
- Tik op ‘Bijwerken’.
- De Yellowbrick-parkeerapp wordt nu geüpdatet.
- Open de Yellowbrick-parkeerapp na de update.
- Je kunt de vernieuwde versie van de Yellowbrick-parkeerapp gebruiken.
- Tik na het installeren in de app op de knop ‘Inloggen’.
Vervolgens zie je onderin jouw klantnummer(s). Tik op het nummer en je wordt automatisch ingelogd. Zie je je klantnummer niet staan, log dan opnieuw in met je klantnummer. Mocht je je wachtwoord vergeten zijn, deze vraag je in de app eenvoudig aan door te tikken op ‘wachtwoord vergeten?’.
Parkeren via bellen
Is het downloaden van de laatste versie van de Yellowbrick-parkeerapp niet mogelijk? Dan kan je uiteraard altijd het mobiel parkeren starten en stoppen door te bellen met 088-2742536 (lokaal tarief). Voorwaarde is dat je mobiele telefoonnummer aan het gebruikersnummer is gekoppeld. Je kunt dit controleren in je online account Mijn Yellowbrick. Ook kun je het parkeren online starten en stoppen via Mijn Yellowbrick. Log in en kies in het menu voor ‘parkeren’.
Tip: Altijd de laatste versie op je smartphone
Geef op je smartphone aan dat de app automatisch geüpdate moet worden. Zo beschik je altijd over de laatste versie van de app. Let hierbij wel op dat je aangeeft dat dat alleen mag als je verbonden bent met een WiFi-netwerk. Zo bespaar je kosten voor het gebruik van je data-abonnement. Wel zo eenvoudig en voordelig!
App-updates
Wij vernieuwen de Yellowbrick-parkeerapp regelmatig. Bekijk voor de laatste versie en/of update onze FAQ pagina. Ook communiceren wij de laatste updates altijd in onze mails en/of nieuwsbrief, zodat je altijd op de hoogte blijft.
Hoe werkt de SMS Reminder Service?
Deze service zorgt ervoor dat je een sms ontvangt ter herinnering dat je jouw transactie moet beëindigen. Je kunt kiezen voor twee soorten smsjes:
- Een sms met de melding dat je nog een transactie hebt lopen.
De sms helpt je herinneren om jouw transactie op straat tijdig te stoppen. Als je vergeet een transactie te stoppen loopt deze door tot het einde van de parkeertijd en betaal je alsnog te veel voor het parkeren! Je kunt zelf bepalen om de hoeveel tijd je een sms wenst te ontvangen. - Een sms met een waarschuwing dat het einde van de parkeertijd nadert.
Deze sms is handig als je in een zone parkeert met een zogenoemde ‘duurbeperking’. Als je bijvoorbeeld in een zone parkeert waar je maximaal één uur mag parkeren, dan weet je via deze sms dat je jouw voertuig dient te verplaatsen, omdat de transactie gestopt gaat worden. Je kunt hiermee een boete voorkomen. Je kunt zelf bepalen hoeveel minuten voor het einde van de parkeertijd je een sms wenst te ontvangen.
De kosten voor de SMS Reminder Service zijn 35 eurocent per ontvangen bericht. Je betaalt via je telecomprovider.
Let op: Als je parkeert met de P+ pas ontvang je geen smsjes. In de Q-Park garage kun je een transactie niet vergeten, zonder de transactie te stoppen is uitrijden niet mogelijk.
SMS Reminder Service instellen
In Mijn Yellowbrick kun je de SMS Reminder Service per mobiel nummer activeren, instellen en beëindigen.
- Log in met jouw klantnummer en wachtwoord op Mijn Yellowbrick
Mocht je de inloggegevens niet meer hebben dan kun je deze inloggegevens opvragen met behulp van jouw klantnummer. Het klantnummer tref je aan op onze facturen of in de parkeer app in het menu. Klantnummer vergeten? Wij sturen uw klantnummer per e-mail op. - Klik in het menu op: ‘mobiel’ en vervolgens op ‘overzicht’
- Klik bij het juiste mobiele nummer op de knop ‘wijzigen’
- Selecteer ‘Ja’ bij SMS herinnering
- Stel de gewenste minuten in voor het ontvangen van een herinnering
Let op: er zijn 2 soorten smsjes, vul de minuten in bij de gewenste sms. - Klik op ‘opslaan’
Heb je nog vragen over het instellen van de SMS Reminder Service? Onze Customer Service helpt je graag verder.
SMS Reminder Service stopzetten
Je kan de SMS Reminder Service op 2 manieren uitzetten.
Optie 1:
- Log in met jouw klantnummer en wachtwoord op Mijn Yellowbrick
Mocht je de inloggegevens niet meer hebben dan kun je deze inloggegevens opvragen met behulp van jouw klantnummer. Het klantnummer tref je aan op onze facturen of in de parkeer app in het menu. Klantnummer vergeten? Wij sturen uw klantnummer per e-mail op. - Klik in het menu op: ‘mobiel’ en vervolgens op ‘overzicht’
- Klik bij het juiste mobiele nummer op de knop ‘wijzigen’
- Selecteer ‘Nee’ bij SMS herinnering
- Klik op ‘opslaan’
Optie 2:
SMS 'BRICK STOP' naar 3111. Hierdoor wordt de SMS Reminder Service stopgezet.
SMS-Dienstenfilter
Wanneer je nummer geregistreerd staat bij het SMS-Dienstenfilter, ontvang je geen betaalde sms'jes van ons en werkt de SMS Reminder Service niet.
Activeer je telefoonnummer voor sms-diensten op www.payinfo.nl, of neem contact op met je provider. Na activatie zet je de SMS Reminder Service weer aan op Mijn Yellowbrick.
NB De klant is te allen tijde verantwoordelijk voor het afmelden van de transactie. Mocht de SMS Reminder Service om wat voor reden een keer niet functioneren kunnen daar geen rechten aan worden ontleend.
Wat zijn de Q-Park P+R tarieven?
Tarieven Q-Park P+R
Alkmaar | Uurtarief | Dagtarief | NS-dagtarief |
P+R Kruseman van Eltenweg | 1,7 | 7,75 | 4 |
Alphen a/d Rijn | Uurtarief | Dagtarief | NS-dagtarief |
P+R Sacharovlaan | 1,35 | 5,75 | 3,55 |
Amersfoort | Uurtarief | Dagtarief | NS-dagtarief |
P+R Piet Mondriaanplein | 2,15 | 12 | 5,33 |
P+R Barchman Wuytierslaan | 2,4 | 13 | 5,33 |
Amsterdam | Uurtarief | Dagtarief | NS-dagtarief |
P+R Comeniusstraat | 1,45 | 9 | 5,46 |
Apeldoorn | Uurtarief | Dagtarief | NS-dagtarief |
P+R Laan van de Mensenrechten | 2,4 | 13,2 | 5,12 |
Assen | Uurtarief | Dagtarief | NS-dagtarief |
P+R Stationsplein | 2 | 11 | 3,84 |
Bergen op Zoom | Uurtarief | Dagtarief | NS-dagtarief |
P+R Parallelweg | 1,35 | 6 | 3,73 |
Beverwijk | Uurtarief | Dagtarief | NS-dagtarief |
P+R Meerplein | 1,5 | n.v.t. | Gratis |
Boxtel | Uurtarief | Dagtarief | NS-dagtarief |
P+R van Salmstraat | 0,65 | 4,6 | 3,15 |
Breda | Uurtarief | Dagtarief | NS-dagtarief |
P+R Spoorstraat | 2,2 | 12,5 | 4,7 |
P+R Stationsweg | 1,75 | 7,9 | 4,48 |
Den Bosch | Uurtarief | Dagtarief | NS-dagtarief |
P+R Mayweg | ma-vr – 2,25 | 12,75 | 5,34 |
ma-vr – 1,15 | 6,00 | 5,34 | |
P+R Magistratenlaan | ma-vr – 2,25 | 12,75 | 5,34 |
za-zo – 1,15 | 6 | 5,34 | |
Den Haag | Uurtarief | Dagtarief | NS-dagtarief |
P+R Laan van NOI | 2,1 | 12,8 | 4,8 |
Deventer | Uurtarief | Dagtarief | NS-dagtarief |
P+R Handelskade | 1,85 | 8 | 3,84 |
Dordrecht | Uurtarief | Dagtarief | NS-dagtarief |
P+R Markettenweg | 1,25 | 6,1 | 3,95 |
Duivendrecht | Uurtarief | Dagtarief | NS-dagtarief |
P+R Stationsplein | 2,2 | 12,6 | 5,33 |
Eindhoven | Uurtarief | Dagtarief | NS-dagtarief |
P+R Fuutlaan | 1,25 | 6,3 | 3,76 |
Gorinchem | Uurtarief | Dagtarief | NS-dagtarief |
P+R Stationsweg | 1,25 | 5,7 | 4 |
Groningen | Uurtarief | Dagtarief | NS-dagtarief |
P+R Cascade | 2,25 | 13 | 3,84 |
Heemstede | Uurtarief | Dagtarief | NS-dagtarief |
P+R Roemer Visscherplein | 1,75 | 7,1 | 4,04 |
Heerenveen | Uurtarief | Dagtarief | NS-dagtarief |
P+R Stationsplein | 0.85 | 6,95 | 3,46 |
Heerlen | Uurtarief | Dagtarief | NS-dagtarief |
P+R Parallelweg | 2 | 12 | 3,84 |
Hengelo | Uurtarief | Dagtarief | NS-dagtarief |
P+R Industrieplein | 1,65 | 8,5 | 3,7 |
Helmond | Uurtarief | Dagtarief | NS-dagtarief |
P+R Smalstraat | 0,95 | 5,8 | 3,55 |
Hilversum | Uurtarief | Dagtarief | NS-dagtarief |
P+R Wandelpad | 1,45 | 7,3 | 3,91 |
Leeuwarden | Uurtarief | Dagtarief | NS-dagtarief |
P+R Wijnhornsterstraat | 0,85 | 4,9 | 3,45 |
Maastricht | Uurtarief | Dagtarief | NS-dagtarief |
P+R Meerssenerweg | 1,75 | 12,5 | 4,27 |
P+R Station Maastricht | 1,75 | 12,5 | 4,27 |
Middelburg | Uurtarief | Dagtarief | NS-dagtarief |
P+R Segeerssingel | 0,9 | 4,95 | Gratis |
Naarden-Bussum | Uurtarief | Dagtarief | NS-dagtarief |
P+R Slochterenlaan | 0,65 | 5,6 | 3,52 |
Nijmegen | Uurtarief | Dagtarief | NS-dagtarief |
P+R Eerste oude Heselaan | 1,5 | 8,75 | 4,27 |
Oisterwijk | Uurtarief | Dagtarief | NS-dagtarief |
P+R Spoorlaan | 0,9 | 5,2 | Gratis |
Oss | Uurtarief | Dagtarief | NS-dagtarief |
P+R Gasstraat | 1,45 | 6,45 | 3,73 |
Roermond | Uurtarief | Dagtarief | NS-dagtarief |
P+R Godsweerdersingel | 1,5 | 9 | 4,05 |
P+R Veeladingstraat | 1,5 | 9 | 4,05 |
Roosendaal | Uurtarief | Dagtarief | NS-dagtarief |
P+R Stationsplein | 1,85 | 11 | 4,71 |
P+R Stationsstraat | 1,85 | 11 | 4,71 |
Rotterdam | Uurtarief | Dagtarief | NS-dagtarief |
P+R Proveniersplein | 2,05 | 13,5 | 6,59 |
Schiedam | Uurtarief | Dagtarief | NS-dagtarief |
P+R Parallelweg | 1,65 | 5,8 | 3,85 |
P+R Horvathweg | 1,65 | 5,8 | 3,85 |
Sittard | Uurtarief | Dagtarief | NS-dagtarief |
P+R Transferium | 1,65 | 7,5 | 3,32 |
Valkenburg | Uurtarief | Dagtarief | NS-dagtarief |
P+R Spoorlaan Valkenburg | 0,95 | 4,95 | 3,21 |
Venlo | Uurtarief | Dagtarief | NS-dagtarief |
P+R Kaldenkerkerweg | 1,6 | 8,15 | 4,15 |
Weert | Uurtarief | Dagtarief | NS-dagtarief |
P+R Parallelweg | 1,15 | 5,45 | 3,52 |
Woerden | Uurtarief | Dagtarief | NS-dagtarief |
P+R Spoorlaan | 1,45 | 7,75 | 3,75 |
Zaandam | Uurtarief | Dagtarief | NS-dagtarief |
P+R Provicialeweg | 2,3 | n.v.t | 3,8 |
Zwijndrecht | Uurtarief | Dagtarief | NS-dagtarief |
P+R Westelijke Parallelweg | 0,85 | 5,75 | Gratis |
*Alle tarieven zijn in €. |
Hoe werkt bricken bij P+R terreinen?
NS kortingskaart
Wanneer je met de auto van en naar het station reist, kun je dichtbij parkeren op de Q-Park P+R terreinen. Reis je een dag met de OV-chipkaart bij NS? Dan heb je recht op korting op het dagtarief.
Je krijgt na jouw treinreis korting op het dagtarief bij een Q-Park P+R terrein, door bij het uitrijden gebruik te maken van jouw OV-chipkaart. De uitrijdterminals van de Q-Park P+R terreinen zijn omgebouwd en alle terminals zijn geschikt gemaakt voor de OV-chipkaart. De korting wordt uitsluitend toegekend als je met de OV-chipkaart hebt gereisd bij NS. Om dat te laten controleren houdt je bij het uitrijden eerst jouw OV-chipkaart voor de kaartlezer van de Q-Park uitrijterminal voordat je de P+ pas invoert. Zo wordt duidelijk of je op de dag van parkeren bent in- en uitgecheckt op een NS-station. Vervolgens wordt de korting automatisch verrekend.
Achteraf Betalen
De transacties van bricken bij P+R terreinen incasseren wij achteraf automatisch van je creditcard of bankrekening. Alle transacties, dus ook die van bricken op straat en bricken bij Q-Park, staan op 1 factuur (incl. btw-specificatie). Je ontvangt de factuur maandelijks per e-mail. Op Mijn Yellowbrick vind je je parkeergeschiedenis terug.
Bekijk ook onze video:
Ik ben mijn wachtwoord vergeten
Hoe kom ik aan mijn wachtwoord?
Via Mijn Yellowbrick kan je een e-mail aanvragen met een link om een nieuw wachtwoord aan te maken voor Mijn Yellowbrick. Je moet hiervoor je klantnummer invoeren.
De e-mail wordt gestuurd naar het door jou opgegeven e-mailadres. De activatielink is 6 uur geldig. Indien je binnen deze 6 uur geen wachtwoord aanmaakt, dien je een nieuwe link aan te vragen.
Voor de beheerders bij zakelijk gebruik van Yellowbrick
Staat er alleen een 06-nummer bij de inlog naam van de eindgebruiker, dan ontvangt de eindgebruiker een sms voor een nieuw wachtwoord. Wanneer er zowel een 06- nummer als een e-mailadres ingevuld staat, dan ontvangt de eindgebruiker altijd een e-mail. Lees hier meer over het aanvragen van een wachtwoord voor zakelijk gebruik.
De Yellowbrick-parkeerapp
Je kunt je wachtwoord ook opvragen via de 'wachtwoord vergeten' functie in de Yellowbrick-parkeerapp.
Hoe werkt betalen bij Q-Park?
De parkeerkosten bij Q-Park incasseren wij achteraf van je creditcard of bankrekening. Alle transacties, op straat of bij Q-Park, staan op 1 factuur (incl. btw-specificatie). Je ontvangt de factuur per e-mail. Op Mijn Yellowbrick vind je je parkeergeschiedenis terug. Voordelig: de btw die je betaalt over je parkeerkosten bij Q-Park kan je terugvragen.
Transactiekosten
Als abonnementhouder betaal je geen transactiekosten.
Heb je geen abonnement, dan betaal je per keer dat je parkeert (per transactie) een vergoeding aan Yellowbrick. Deze vergoeding is gelijk aan de transactiekosten die je betaalt voor mobiel parkeren op straat.
P+ pas / zwarte Q-park pas bestellen, activeren of blokkeren
Wil je een (extra) Q-Park pas bestellen? Een extra Q-Park pas bestel je voor €5 via Mijn Yellowbrick: ga naar 'Kaart/Gebruiker' en vervolgens 'Bestellen'.
Let op! Ben je klant via ICS dan kun je geen Q-Park pas bestellen. Om dan gebruik te maken van de Q-Park parkeergarage, kun je je creditcard gebruiken.
Activeren Q-Park pas
Om de Q-Park pas te gebruiken, activeer je deze op Mijn Yellowbrick. De activeer-button vind je onder 'Kaart/Gebruiker' en vervolgens 'P+ passen'.
Bekijk hieronder hoe je de Q-Park pas kan activeren.
Verlies P+ pas
Blokkeer een verloren P+ pas direct op Mijn Yellowbrick:
- Log in.
- Ga naar 'Kaart/Gebruiker' en vervolgens 'P+ passen'.
- Klik op 'Blokkeren'.
De pas is vanaf de volgende dag niet meer te gebruiken in de parkeergarage. Via Mijn Yellowbrick vraag je direct een nieuwe P+ pas aan.
Je kunt je pas ook laten blokkeren via onze Customer Service op 0900 2006999 (normaal tarief). We sturen je direct een nieuwe pas.
Ik krijg de melding dat mijn account geblokkeerd is, wat nu?
Hoe werkt bricken via internet?
Mobiel parkeren via internet
Starten met mobiel parkeren:
- Log in op Mijn Yellowbrick.
- Klik op 'Internet Parkeren'.
- Voer het kenteken in (onbeperkt te wijzigen).
- Toets de zonecode in en druk op ‘Start’.
Stoppen met bricken?
Druk op de Stop-button en stop de parkeertransactie per direct. Mobiel parkeren kan ook met de parkeer app of telefonisch.
Hoe werkt telefonisch bricken?
Telefonisch bricken
Starten met mobiel parkeren:
- Bel naar 088-BRICKEN (0882742536).
- Toets de zonecode in en sluit af met een hekje.
- Na bevestiging van de aanmelding start het mobiel parkeren.
Stoppen met bricken?
Bel 088-BRICKEN en stop het bricken. De transactie stopt zodra je een bevestiging van het afmelden hoort. Voor uitgebreide uitleg, zie onze Handleiding Bricken op Straat.
Mobiel parkeren kan ook met de parkeer app of via internet.
Let op!
- Een mobiel nummer kan maar in één account tegelijk voorkomen
- Een mobiel nummer kan maar aan één kenteken tegelijk worden gekoppeld
Hoe werkt bricken met de app?
Supersnel parkeren met de parkeer app van Yellowbrick
Scanauto’s kunnen tegenwoordig tot wel 1200 kentekens per uur scannen. Lees: dure parkeerboetes uitdelen. Neem geen risico, start met bricken. Met de Yellowbrick-parkeerapp start en stop je het mobiel parkeren razendsnel. De parkeer app zoekt namelijk automatisch via GPS het juiste parkeertarief. Je hoeft alleen maar op start te klikken. Eén keer per maand ontvang je onze gespecificeerde factuur. Betalen doe je achteraf via automatische incasso. Je zit niet vast aan een abonnement.
Ook handig
- Parkeer voor iemand anders, wissel snel je kenteken
- Bekijk je transactiehistorie
- Bewaar je veel gebruikte 'zonecodes'
Registreren
Je bent er bijna. Om te kunnen parkeren met de Yellowbrick-parkeerapp dien je eerst klant te worden bij Yellowbrick. Je kunt hier klant worden. Na registratie ontvang je binnen een dag jouw Yellowbrick-klantnummer en wachtwoord waarmee je inlogt op de app. Bricken maar!
Download de parkeer app op je smartphone
Ben je al klant? Ga dan op je smartphone naar je App/Play/Windows Store, zoek op 'Yellowbrick' en installeer de parkeer pp. Je logt in met je Yellowbrick-klantnummer en wachtwoord. Klantnummer of wachtwoord kwijt? Via Mijn Yellowbrick vraag je deze op.
Onze iPhone app is geschikt voor iOS 7 en hoger. De Android app vanaf Android versie 2.3.3 en hoger en onze Windows vanaf versie 8.0.
Tutorials en tips
Bekijk hier enkele tutorials over hoe de parkeer app werkt. Tips over de Yellowbrick-parkeerapp vind je op de Vraag en Antwoordpagina.
Bricken kan ook telefonisch of via internet.
Hoe wijzig ik mijn kenteken?
- Log in.
- Ga naar ‘Kaart/Gebruiker’ voor een overzicht van je gebruiker(s).
Hoe voeg ik een mobiel nummer toe?
Waar kan ik Yellowbrick vinden op social media?
Hoe kan ik het mobiel parkeren van tevoren testen?
- Start een nieuwe transactie.
- Voer zonecode 999999 in.
- Bevestig de ingevoerde zone.
- Controleer de gegevens.
- Klik op 'Ja, start parkeren'.
- Stop de (test)transactie.
- Bel naar 088-2742536.
- Toets de zonecode 999999 in en sluit af met een hekje.
- Luister het bandje af en bevestig je keuze.
- Om telefonisch te kunnen bricken dient een gebruiker aan je mobiele nummer gekoppeld te zijn.
- Dat doe je door hetzelfde nummer te bellen.
- Luister het telefoonmenu af en bevestig het stoppen.
- Nadat je de bevestiging hebt afgeluisterd kun je ophangen.
Hoe start ik met mobiel parkeren?
Als je tijdens registratie je kenteken en 06-nummer hebt ingevuld kan je binnen een dag starten met telefonisch bricken via ons 088-nummer. Als je via de parkeer app wilt bricken log je met je klantnummer en wachtwoord in op onze app. Daarna kun je mobiel parkeren. Om mobiel te parkeren bij Q-Park dien je de zwarte P+ pas te activeren.
Telefonisch bricken kun je ook van tevoren testen door een transactie in de testzone te maken. Lees meer daarover in de startgids.