Hoe update ik de Yellowbrick-parkeerapp?

Vanaf 14 september 2015 is het gebruik van de verouderde versie van onze parkeer-app niet meer mogelijk. Hieronder staat stap voor stap beschreven hoe je update naar de nieuwste versie van de parkeer-app.

Voor iPhone 4s of hoger

Om de app te kunnen updaten dient het besturingssysteem van je iPhone minimaal iOS7 te zijn. Heb je een oudere versie, update dan eerste je besturingssysteem. Hoe, dat staat hieronder.

Updaten besturingssysteem voor iPhone

  • Ga op je iPhone naar: Instellingen > Algemeen > Software-update
  • Volg daar volg de instructies op je toestel

Heb  je een iPhone 4 (geen 4s) of ouder? Dan kan je iOS 7 helaas niet downloaden en zal de Yellowbrick parkeer-app na 14 september 2015 niet meer werken. Bekijk de alternatieven onderaan deze pagina  voor het gebruik van de app onderaan deze mail.

Updaten van de app voor iPhone 4s en hoger

  1. Open de App Store
  2. Tik op ‘updates’ rechtsonder en zoek  in het overzicht de Yellowbrick parkeer-app
  3. Tik op ‘werk bij’ achter het icoontje van de Yellowbrick parkeer-app
  4. De Yellowbrick parkeer-app wordt nu geüpdatet
  5. Open de Yellowbrick parkeer-app na de update
  6. Log éénmalig in met je klantnummer en wachtwoord
  7. Je kunt de vernieuwde versie van de Yellowbrick parkeer-app gebruiken
  8. Tik na het installeren in de app op de knop ‘Inloggen’ 

    Vervolgens zie je onderin jouw klantnummer(s). Tik op het nummer en je wordt automatisch ingelogd. Zie je je klantnummer niet staan log dan opnieuw in met je klantnummer. Mocht je je wachtwoord vergeten zijn, deze vraag je in de app eenvoudig aan door te tikken op ‘wachtwoord vergeten?’.

Voor Android smartphones

Lees hieronder hoe je de app voor Android smartphones updatet.

Updaten van de app voor Android gebruikers

  1. Open de Play Store op je telefoon.
  2. Tik op het menupictogram (linksboven)
  3. Tik op ‘Mijn  Apps’ (Apps waarvoor een update beschikbaar is, bevatten het label ‘Update’)
  4. Selecteer  de Yellowbrick parkeer-app en tik op ‘Updaten’
  5. De Yellowbrick parkeer-app wordt nu geüpdatet
  6. Open de Yellowbrick parkeer-app na de update
  7. Je kan de vernieuwde versie van de Yellowbrick parkeer-app gebruiken
  8. Tik na het installeren in de app op de knop ‘Inloggen’

    Vervolgens zie je onderin jouw klantnummer(s). Tik op het nummer en je wordt automatisch ingelogd. Zie je je klantnummer niet staan log dan opnieuw in met je klantnummer. Mocht je je wachtwoord vergeten zijn, deze vraag je in de app eenvoudig aan door te tikken op ‘wachtwoord vergeten?

Voor Windows smartphones gebruikers

Lees hieronder hoe je de app voor Windows smartphones updatet.

Updaten van de app voor Windows  gebruikers

  1. Voor Windows Phone 8 gebruikers: Tik in de lijst met apps op ‘Store ‘
  2. Tik op het vergrootglas rechtsonder (hiermee open je de zoekfunctie in  ‘Store’)
  3. Typ ‘Yellowbrick’ en tik vervolgens het Yellowbrick icoon aan
  4. Tik op  ‘Bijwerken’
  5. De Yellowbrick parkeer-app wordt nu geüpdatet
  6. Open de Yellowbrick parkeer-app na de update
  7. Je kunt de vernieuwde versie van de Yellowbrick parkeer-app gebruiken
  8. Tik na het installeren in de app op de knop ‘Inloggen’

     Vervolgens zie je onderin jouw klantnummer(s). Tik op het nummer en je wordt automatisch ingelogd. Zie je je klantnummer niet staan log dan opnieuw in met je klantnummer. Mocht je je wachtwoord vergeten zijn, deze vraag je in de app eenvoudig aan door te tikken op ‘wachtwoord vergeten?’.

Alternatief voor het gebruik van de Yellowbrick parkeer-app 

Is het downloaden van laatste versie van de Yellowbrick parkeer-app niet mogelijk? Dan kan je uiteraard altijd het bricken starten en stoppen door te bellen met 088-2742536 (lokaal tarief). Voorwaarde is dat je mobiele telefoonnummer aan de transponderkaart is gekoppeld. Je kan dit controleren in je online account Mijn Yellowbrick. Ook kan je het parkeren online starten en stoppen via Mijn Yellowbrick. Log in en kies in het menu voor ‘parkeren’.

 

Nieuw in deze versie van de Yellowbrick parkeer-app

  • In de app zie je een pop-up melding wanneer je het bricken wilt starten in een zone waar je direct een dagkaart koopt of waar je maar een bepaalde tijd mag parkeren. Dit werkt ook wanneer je brickt via 088-2742536. Zo voorkom je onverwachte parkeerkosten en boetes
  • Heb je twee of meer transponderkaarten dan kies je in de nieuwe versie eerst de zonecode. Daarna kies je je kenteken en kaartnummer
  • In de app vind je naast de lijst met zonecode suggesties nu ook een kleine plattegrond met zonecodes
  • Ga in de app naar ‘informatie en service’ onder het hoofdmenu om het bricken te starten en stoppen via 088-BRICKEN
  • Ga in de app naar ‘informatie en service’ onder het hoofdmenu om ons feedback te geven over de app

 

Tip: Altijd de laatste versie van de app op je smartphone

Geef op je smartphone aan dat de app automatisch geüpdatet moet worden. Zo beschik  je altijd over de laatste versie van de app. Let hierbij wel op dat je aangeeft dat dat alleen mag als je verbonden bent met een WiFi-netwerk. Zo bespaar je kosten voor het gebruik van je data-abonnement.