Parkeren bij P+R terreinen

Wanneer je met de auto van en naar het station reist, kun je dichtbij parkeren op de Q-Park P+R terreinen. 
De P+R terreinen van Q-Park vind je meestal vlakbij het station. Je parkeert er met de P+ pas. 
Reis je een dag met de OV-chipkaart bij NS? Dan heb je recht op korting op het dagtarief. 

Je brickt makkelijk en snel bij Q-Park P+R. Bekijk hier per P+R terrein de Q-Park P+R tarieven.

 

Zo werkt parkeren bij een P+R terrein

Inrijden

Steek de P+ pas in de creditcardlezer (het systeem registreert tijdstip van inrijden).

Neem je P+ pas uit.

 

De slagboom gaat open. Je kunt parkeren.

 

Uitrijden

Bij de uitrit steek je de P+ pas in de kaartlezer (het systeem berekent het tijdstip van uitrijden en de parkeerkosten).

Neem de P+ pas uit de kaartlezer.

 

De slagboom gaat open. Je kunt uitrijden.

Zo gemakkelijk is Yellowbrick

Alle voordelen op een rij

  • Geen papieren ticket meer nodig
  • Parkeerterrein met cameratoezicht en goede verlichting
  • Betaal achteraf via de maandfactuur met btw specificatie

Veelgestelde vragen

Vind het antwoord op de 5 meest gestelde vragen

Bricken bij een Q-Park parkeergarage?

Met Yellowbrick krijg je toegang tot de Q-Park garages met de persoonlijke P+ pas die je bij het in- en uitrijden in de opening voor de betaalkaart steekt. Zo hoef je niet meer in de rij te staan voor de betaalautomaat. In alle Q-Park parkeergarages betaal je per 15 minuten als je parkeert met de P+ pas. Net als bij bricken op straat betaal je achteraf.

Lees hier meer over hoe bricken bij Q-Park garages werkt.

Activeren P+ pas.

Om de P+ pas oftwel de zwarte kaart te kunnen gebruiken activeer je deze op Mijn Yellowbrick. De activeer button vind je onder 'Kaart/Gebruiker' en vervolgens 'P+ pas'.

Bekijk ons filmpje Activeren P+ pas:

Koppelen P+ pas.

Je kunt ervoor kiezen om je P+ pas te koppelen aan je gebruikersnummer. Je kenteken wordt dan zichtbaar op de factuur en in het online transactieoverzicht. Deze administratieve optie beïnvloedt de werking van je P+ pas niet, de pas is nog steeds voor elk voertuig te gebruiken. Aan een gebruiker kun je maximaal 1 P+ pas koppelen.

De P+ pas oftewel de zwarte kaart blokkeren op Mijn Yellowbrick:

  • Log in.
  • Ga naar 'Kaart/Gebruiker' en vervolgens 'P+ passen'.
  • Klik op 'Blokkeren'.

De pas is vanaf de volgende dag niet meer te gebruiken in de parkeergarage.

Via Mijn Yellowbrick vraag je direct een nieuwe pas aan.

De P+ pas telefonisch blokkeren:

Neem tijdens kantooruren contact op met onze Customer Service op 09002006999 (20 eurocent per gesprek plus de kosten voor het gebruik van je mobiele telefoon). Een van onze medewerkers verstuurt je direct een nieuwe pas.

De P+ Pas verloren terwijl er een transactie loopt?

Als je het nummer van je P+ pas weet, kan Q-Park de transactie voor je stoppen. Druk op de informatiebutton bij de terminal om een medewerker te spreken.

Weet je het P+ pasnummer niet? Je dient dan een ‘verloren kaart’ te kopen. Meld je bij de beheerder van de garage of druk bij afwezigheid van de beheerder op de informatiebutton bij de terminal. Bel vervolgens tijdens kantooruren met Yellowbrick om de transactie bij Q-Park te stoppen.

Bekijk eerst of je vraag voor komt op onze Vraag en antwoordpagina. Niet het geval? Zie hieronder waar je je vraag stelt.

Vragen over de Q-Park parkeerfaciliteit:

Neem contact op met Q-Park bij onduidelijkheid over een lopende transactie of vragen over de openingstijden of doorrijhoogte van een Q-Park parkeerfaciliteit.

Q-Park Customer Desk

Antwoordnummer 1125
6200 VB Maastricht

Tel: 0900-4466880 (op werkdagen van 08:00 tot 18:00 bereikbaar, 45 eurocent per gesprek)

klachten@cs.q-park.nl

Vragen over de P+ Pas:

Neem contact op met Yellowbrick voor vragen of opmerkingen over het gebruik van de P+ pas. Denk hierbij aan de factuur, het bestellen van extra passen of de berekening van het tarief.

Het kan zijn dat je een foutmelding krijgt als je de P+ pas invoert bij een Q-Park of P+R parkeerfaciliteit.

De melding ‘kaart ongeldig’ of ‘kan niet gelezen worden’ betekent dat:

  • je de P+ pas nog niet geactiveerd hebt;
  • je account is geblokkeerd i.v.m. een betalingsachterstand;
  • je account is afgemeld.

Log in op Mijn Yellowbrick om een nieuwe P+ pas te activeren. Als je een betalingsachterstand hebt, hebben we je hierover per e-mail geïnformeerd.

Vragen? Neem contact op met onze Service op 09002006999 (45 eurocent per gesprek plus de kosten voor het gebruik van je mobiele telefoon).

Met Yellowbrick krijg je toegang tot de Q-Park garages met de persoonlijke P+ pas oftewel de zwarte kaart die je bij het in- en uitrijden in de opening voor de betaalkaart steekt. Zo hoef je niet meer in de rij te staan voor de betaalautomaat. In alle Q-Park parkeergarages betaal je per 15 minuten als je parkeert met de P+ pas. Net als bij bricken op straat betaal je achteraf.

Lees hier meer over hoe bricken bij Q-Park garages werkt.

Staat je vraag er niet tussen? Ga dan naar onze Customer Service.