Mobiel parkeren op straat

Met de Yellowbrick parkeer app start en stop je het bricken razendsnel. De app zoekt namelijk automatisch via GPS het juiste parkeertarief. Je hoeft alleen maar op start te klikken. Wanneer je terugkomt stop je de parkeertijd. Zo betaal je alleen voor de werkelijke tijd.

Scanauto’s kunnen tegenwoordig tot wel 1200 kentekens per uur scannen. Neem geen risico, start met bricken.

 

Mobiel parkeren kan op 3 manieren

Bricken met de app

Met de Yellowbrick-parkeerapp parkeer je supersnel met je smartphone. Lees hier meer over bricken met de app.

Telefonisch bricken

Je start en stopt parkeertransacties door te bellen met 088-2742536. Lees meer over telefonisch bricken. 

Bricken via internet

Je start en stopt parkeertransacties via Mijn Yellowbrick. Lees hier meer over bricken via internet.

Zo gemakkelijk is Yellowbrick

Alle voordelen op een rij

  • Betaal alleen voor de werkelijke parkeertijd
  • Geen verplicht abonnement
  • Voorkom dure parkeerboetes
  • Nooit meer in de rij staan bij een parkeerautomaat
  • Bespaar ruim 20% op je parkeerkosten

Veelgestelde vragen

Vind het antwoord op de meest gestelde vragen

Nee, tijdens een transactie kun je de Yellowbrick-parkeerapp sluiten. Blijf wel ingelogd, zodat je de transactie weer kunt stoppen. 

Supersnel parkeren met de parkeer app van Yellowbrick 

Scanauto’s kunnen tegenwoordig tot wel 1200 kentekens per uur scannen. Lees: dure parkeerboetes uitdelen. Neem geen risico, start met bricken. Met de Yellowbrick-parkeerapp start en stop je het mobiel parkeren razendsnel. De parkeer app zoekt namelijk automatisch via GPS het juiste parkeertarief. Je hoeft alleen maar op start te klikken. Eén keer per maand ontvang je onze gespecificeerde factuur. Betalen doe je achteraf via automatische incasso. Je zit niet vast aan een abonnement. 

Ook handig

  • Parkeer voor iemand anders, wissel snel je kenteken
  • Bekijk je transactiehistorie
  • Bewaar je veel gebruikte 'zonecodes'

Registreren
Je bent er bijna. Om te kunnen parkeren met de Yellowbrick-parkeerapp dien je eerst klant te worden bij Yellowbrick. Je kunt hier klant worden. Na registratie ontvang je binnen een dag jouw Yellowbrick-klantnummer en wachtwoord waarmee je inlogt op de app. Bricken maar!

Download de parkeer app op je smartphone
Ben je al klant? Ga dan op je smartphone naar je App/Play/Windows Store, zoek op 'Yellowbrick' en installeer de parkeer pp. Je logt in met je Yellowbrick-klantnummer en wachtwoord. Klantnummer of wachtwoord kwijt? Via Mijn Yellowbrick vraag je deze op. 

De iPhone-app 

De Android-app

De Windows-app 

Onze iPhone app is geschikt voor iOS 7 en hoger. De Android app vanaf Android versie 2.3.3 en hoger en onze Windows vanaf versie 8.0.

Tutorials en tips
Bekijk hier enkele tutorials over hoe de parkeer app werkt. Tips over de Yellowbrick-parkeerapp vind je op de Vraag en Antwoordpagina.

Bricken kan ook telefonisch of via internet

Telefonisch bricken

 

Starten met mobiel parkeren:

  • Bel naar 088-BRICKEN (0882742536).
  • Toets de zonecode in en sluit af met een hekje.
  • Na bevestiging van de aanmelding start het mobiel parkeren.

Stoppen met bricken?

Bel 088-BRICKEN en stop het bricken. De transactie stopt zodra je een bevestiging van het afmelden hoort. Voor uitgebreide uitleg, zie onze Handleiding Bricken op Straat.

Mobiel parkeren kan ook met de parkeer app of via internet

Let op!

  • Een mobiel nummer kan maar in één account tegelijk voorkomen
  • Een mobiel nummer kan maar aan één kenteken tegelijk worden gekoppeld

Mobiel parkeren via internet 

Starten met mobiel parkeren:

  • Log in op Mijn Yellowbrick.
  • Klik op 'Internet Parkeren'.
  • Voer het kenteken in (onbeperkt te wijzigen).
  • Toets de zonecode in en druk op ‘Start’.

Stoppen met bricken?

Druk op de Stop-button en stop de parkeertransactie per direct. Mobiel parkeren kan ook met de parkeer app of telefonisch.

Deze service zorgt ervoor dat je een sms ontvangt ter herinnering dat je jouw transactie moet beëindigen. Je kunt kiezen voor twee soorten smsjes:

  1. Een sms met de melding dat je nog een transactie hebt lopen.
    De sms helpt je herinneren om jouw transactie op straat tijdig te stoppen. Als je vergeet een transactie te stoppen loopt deze door tot het einde van de parkeertijd en betaal je alsnog te veel voor het parkeren! Je kunt zelf bepalen om de hoeveel tijd je een sms wenst te ontvangen.  

  2. Een sms met een waarschuwing dat het einde van de parkeertijd nadert.
    Deze sms is handig als je in een zone parkeert met een zogenoemde ‘duurbeperking’. Als je bijvoorbeeld in een zone parkeert waar je maximaal één uur mag parkeren, dan weet je via deze sms dat je jouw voertuig dient te verplaatsen, omdat de transactie gestopt gaat worden. Je kunt hiermee een boete voorkomen. Je kunt zelf bepalen hoeveel minuten voor het einde van de parkeertijd je een sms wenst te ontvangen.

De kosten voor de SMS Reminder Service zijn 35 eurocent per ontvangen bericht. Je betaalt via je telecomprovider.

Let op: Als je parkeert met de P+ pas ontvang je geen smsjes. In de Q-Park garage kun je een transactie niet vergeten, zonder de transactie te stoppen is uitrijden niet mogelijk. 

SMS Reminder Service instellen
In Mijn Yellowbrick kun je de SMS Reminder Service per mobiel nummer activeren, instellen en beëindigen. 

  1. Log in met jouw klantnummer en wachtwoord op Mijn Yellowbrick
    Mocht je de inloggegevens niet meer hebben dan kun je deze inloggegevens opvragen met behulp van jouw klantnummer. Het klantnummer tref je aan op onze facturen of in de parkeer app in het menu. Klantnummer vergeten? Wij sturen uw klantnummer per e-mail op.
  2. Klik in het menu op: ‘mobiel’ en vervolgens op ‘overzicht’
  3. Klik bij het juiste mobiele nummer op de knop ‘wijzigen’
  4. Selecteer ‘Ja’ bij SMS herinnering
  5. Stel de gewenste minuten in voor het ontvangen van een herinnering
    Let op: er zijn 2 soorten smsjes, vul de minuten in bij de gewenste sms. 
  6. Klik op ‘opslaan’

Heb je nog vragen over het instellen van de SMS Reminder Service? Onze Customer Service helpt je graag verder.

SMS-Dienstenfilter
Wanneer je nummer geregistreerd staat bij het SMS-Dienstenfilter, ontvang je geen betaalde sms'jes van ons en werkt de SMS Reminder Service niet.

Activeer je telefoonnummer voor sms-diensten op www.payinfo.nl, of neem contact op met je provider. Na activatie zet je de SMS Reminder Service weer aan op Mijn Yellowbrick.

NB De klant is te allen tijde verantwoordelijk voor het afmelden van de transactie. Mocht de SMS Reminder Service om wat voor reden een keer niet functioneren kunnen daar geen rechten aan worden ontleend.

Staat je vraag er niet tussen? Ga dan naar onze uitgebreide FAQ.