Yellowbrick-parkeerapp

  • Via GPS automatisch het juiste parkeertarief
  • Betaal achteraf via automatische incasso
  • Onthoud je favoriete zonecodes

Download de parkeer app

Direct registreren

Scanauto’s kunnen tegenwoordig tot wel 1200 kentekens per uur scannen. Neem geen risico, start met bricken. Met de Yellowbrick-parkeerapp start en stop je het bricken razendsnel.

yellowbrick-smartphones.png

Je bent er bijna

Je bent er bijna. Om te kunnen parkeren met de Yellowbrick-parkeerapp dien je eerst klant te worden bij Yellowbrick. Na registratie ontvang je jouw Yellowbrick-klantnummer en wachtwoord waarmee je inlogt op de parkeer app. Bricken maar!

Registreren

Meld je aan op de website van Yellowbrick. Na registratie ontvang je binnen een dag je klantnummer en wachtwoord waarmee je inlogt op de parkeer app.
Nu aanmelden  of naar ANWB Parkeren.

Downloaden

Download de parkeer app in de App/Play/Windows store. De iPhone app werkt vanaf iOS 7, de Android app vanaf versie 2.3.3 en de Windows versie vanaf versie 8.0. Download parkeer app.

Bricken

Je start en stopt een parkeeractie met de Yellowbrick-parkeerapp. Bezoek onze Customer Service voor tips en handleidingen. Naar de Customer Service.

Mobiel parkeren met de app

Download de gratis parkeer app

Yellowbrick App Store

Yellowbrick Google Play

Yellowbrick Windows Store

Ook handig 

  • Parkeer voor iemand anders
  • Wissel snel je kenteken
  • Bekijk je transactiehistorie
  • Bewaar je veel gebruikte 'zonecodes'

Veelgestelde vragen

Vind het antwoord op de meest gestelde vragen

Deze service zorgt ervoor dat je een sms ontvangt ter herinnering dat je jouw transactie moet beëindigen. Je kunt kiezen voor twee soorten smsjes:

  1. Een sms met de melding dat je nog een transactie hebt lopen.
    De sms helpt je herinneren om jouw transactie op straat tijdig te stoppen. Als je vergeet een transactie te stoppen loopt deze door tot het einde van de parkeertijd en betaal je alsnog te veel voor het parkeren! Je kunt zelf bepalen om de hoeveel tijd je een sms wenst te ontvangen.  

  2. Een sms met een waarschuwing dat het einde van de parkeertijd nadert.
    Deze sms is handig als je in een zone parkeert met een zogenoemde ‘duurbeperking’. Als je bijvoorbeeld in een zone parkeert waar je maximaal één uur mag parkeren, dan weet je via deze sms dat je jouw voertuig dient te verplaatsen, omdat de transactie gestopt gaat worden. Je kunt hiermee een boete voorkomen. Je kunt zelf bepalen hoeveel minuten voor het einde van de parkeertijd je een sms wenst te ontvangen.

De kosten voor de SMS Reminder Service zijn 35 eurocent per ontvangen bericht. Je betaalt via je telecomprovider.

Let op: Als je parkeert met de P+ pas ontvang je geen smsjes. In de Q-Park garage kun je een transactie niet vergeten, zonder de transactie te stoppen is uitrijden niet mogelijk. 

SMS Reminder Service instellen
In Mijn Yellowbrick kun je de SMS Reminder Service per mobiel nummer activeren, instellen en beëindigen. 

  1. Log in met jouw klantnummer en wachtwoord op Mijn Yellowbrick
    Mocht je de inloggegevens niet meer hebben dan kun je deze inloggegevens opvragen met behulp van jouw klantnummer. Het klantnummer tref je aan op onze facturen of in de parkeer app in het menu. Klantnummer vergeten? Wij sturen uw klantnummer per e-mail op.
  2. Klik in het menu op: ‘mobiel’ en vervolgens op ‘overzicht’
  3. Klik bij het juiste mobiele nummer op de knop ‘wijzigen’
  4. Selecteer ‘Ja’ bij SMS herinnering
  5. Stel de gewenste minuten in voor het ontvangen van een herinnering
    Let op: er zijn 2 soorten smsjes, vul de minuten in bij de gewenste sms. 
  6. Klik op ‘opslaan’

Heb je nog vragen over het instellen van de SMS Reminder Service? Onze Customer Service helpt je graag verder.

SMS Reminder Service stopzetten
Je kan de SMS Reminder Service op 2 manieren uitzetten. 

Optie 1:

  1. Log in met jouw klantnummer en wachtwoord op Mijn Yellowbrick
    Mocht je de inloggegevens niet meer hebben dan kun je deze inloggegevens opvragen met behulp van jouw klantnummer. Het klantnummer tref je aan op onze facturen of in de parkeer app in het menu. Klantnummer vergeten? Wij sturen uw klantnummer per e-mail op.
  2. Klik in het menu op: ‘mobiel’ en vervolgens op ‘overzicht’
  3. Klik bij het juiste mobiele nummer op de knop ‘wijzigen’
  4. Selecteer ‘Nee’ bij SMS herinnering
  5. Klik op ‘opslaan’

Optie 2: 

SMS 'BRICK STOP' naar 3111. Hierdoor wordt de SMS Reminder Service stopgezet. 

SMS-Dienstenfilter
Wanneer je nummer geregistreerd staat bij het SMS-Dienstenfilter, ontvang je geen betaalde sms'jes van ons en werkt de SMS Reminder Service niet.

Activeer je telefoonnummer voor sms-diensten op www.payinfo.nl, of neem contact op met je provider. Na activatie zet je de SMS Reminder Service weer aan op Mijn Yellowbrick.

NB De klant is te allen tijde verantwoordelijk voor het afmelden van de transactie. Mocht de SMS Reminder Service om wat voor reden een keer niet functioneren kunnen daar geen rechten aan worden ontleend.

Vraagt de Yellowbrick-parkeerapp om een update uit te voeren? Hieronder staat stap voor stap beschreven hoe je update naar de nieuwste versie van de Yellowbrick-parkeerapp.

Voor iPhone smartphones

Om de app te kunnen updaten dient het besturingssysteem van je iPhone minimaal iOS 8.0 te zijn. Heb je een oudere versie, update dan eerste je besturingssysteem. Hoe? Dat leggen we hieronder uit.

Updaten besturingssysteem voor iPhone

  • Ga op je iPhone naar: Instellingen > Algemeen > Software-update.
  • Volg daar de instructies op je toestel.

Heeft je een iPhone met een ouder IOS besturingssysteem? Dan kun je de app helaas niet downloaden. Bekijk de alternatieven voor het gebruik van de Yellowbrick-parkeerapp onderaan deze pagina.

Updaten van de parkeerapp voor iPhone gebruikers

  1. Open de App Store.
  2. Tik op ‘updates’ rechtsonder en zoek in het overzicht de Yellowbrick-parkeerapp.
  3. Tik op ‘werk bij’ achter het icoontje van de Yellowbrick-parkeerapp.
  4. De Yellowbrick-parkeerapp wordt nu geüpdate.
  5. Open de Yellowbrick-parkeerapp na de update.
  6. Log éénmalig in met je klantnummer en wachtwoord.
  7. Je kunt nu de vernieuwde versie van de Yellowbrick-parkeerapp gebruiken.
  8. Tik na het installeren in de app op de knop ‘Inloggen’.

Vervolgens zie je onderin jouw klantnummer(s). Tik op het nummer en je wordt automatisch ingelogd. Zie je je klantnummer niet staan, log dan opnieuw in met je klantnummer. Mocht je je wachtwoord vergeten zijn, deze vraag je in de app eenvoudig aan door te tikken op ‘wachtwoord vergeten?'.

Voor Android smartphones

Lees hieronder hoe je de app voor Android smartphones update.

Updaten van de parkeerapp voor Android gebruikers

  1. Open de Play Store op je telefoon.
  2. Tik op het 'menupictogram' (linksboven).
  3. Tik op ‘Mijn Apps’ (apps waarvoor een update beschikbaar is, bevatten het label ‘Update’).
  4. Selecteer de Yellowbrick-parkeerapp en tik op ‘Updaten’.
  5. De Yellowbrick-parkeerapp wordt nu geüpdate.
  6. Open de Yellowbrick-parkeerapp na de update.
  7. Je kunt de vernieuwde versie van de Yellowbrick-parkeerapp gebruiken.
  8. Tik na het installeren in de app op de knop ‘Inloggen’.

Vervolgens zie je onderin jouw klantnummer(s). Tik op het nummer en je wordt automatisch ingelogd. Zie je je klantnummer niet staan, log dan opnieuw in met je klantnummer. Mocht je je wachtwoord vergeten zijn, deze vraag je in de app eenvoudig aan door te tikken op ‘wachtwoord vergeten?'.

Voor Windows smartphones 

Lees hieronder hoe je de app voor Windows smartphones update.

Updaten van de parkeerapp voor Windows gebruikers

  1. Voor Windows Phone 8 gebruikers: Tik in de lijst met apps op ‘Store‘.
  2. Tik op het vergrootglas rechtsonder (hiermee open je de zoekfunctie in ‘Store’).
  3. Typ ‘Yellowbrick’ en tik vervolgens het Yellowbrick icoon aan.
  4. Tik op  ‘Bijwerken’.
  5. De Yellowbrick-parkeerapp wordt nu geüpdatet.
  6. Open de Yellowbrick-parkeerapp na de update.
  7. Je kunt de vernieuwde versie van de Yellowbrick-parkeerapp gebruiken.
  8. Tik na het installeren in de app op de knop ‘Inloggen’.

Vervolgens zie je onderin jouw klantnummer(s). Tik op het nummer en je wordt automatisch ingelogd. Zie je je klantnummer niet staan, log dan opnieuw in met je klantnummer. Mocht je je wachtwoord vergeten zijn, deze vraag je in de app eenvoudig aan door te tikken op ‘wachtwoord vergeten?’.

Parkeren via bellen

Is het downloaden van de laatste versie van de Yellowbrick-parkeerapp niet mogelijk? Dan kan je uiteraard altijd het mobiel parkeren starten en stoppen door te bellen met 088-2742536 (lokaal tarief). Voorwaarde is dat je mobiele telefoonnummer aan het gebruikersnummer is gekoppeld. Je kunt dit controleren in je online account Mijn Yellowbrick. Ook kun je het parkeren online starten en stoppen via Mijn Yellowbrick. Log in en kies in het menu voor ‘parkeren’.

Tip: Altijd de laatste versie op je smartphone

Geef op je smartphone aan dat de app automatisch geüpdate moet worden. Zo beschik je altijd over de laatste versie van de app. Let hierbij wel op dat je aangeeft dat dat alleen mag als je verbonden bent met een WiFi-netwerk. Zo bespaar je kosten voor het gebruik van je data-abonnement. Wel zo eenvoudig en voordelig!

App-updates

Wij vernieuwen de Yellowbrick-parkeerapp regelmatig. Bekijk voor de laatste versie en/of update onze FAQ pagina. Ook communiceren wij de laatste updates altijd in onze mails en/of nieuwsbrief, zodat je altijd op de hoogte blijft.

Staat je vraag er niet tussen? Ga dan naar onze uitgebreide FAQ.