Hoe werkt de SMS Reminder Service?

Deze service zorgt ervoor dat je een sms ontvangt ter herinnering dat je jouw transactie moet beëindigen. Je kunt kiezen voor twee soorten smsjes:

  1. Een sms met de melding dat je nog een transactie hebt lopen.
    De sms helpt je herinneren om jouw transactie op straat tijdig te stoppen. Als je vergeet een transactie te stoppen loopt deze door tot het einde van de parkeertijd en betaal je alsnog te veel voor het parkeren! Je kunt zelf bepalen om de hoeveel tijd je een sms wenst te ontvangen.  

  2. Een sms met een waarschuwing dat het einde van de parkeertijd nadert.
    Deze sms is handig als je in een zone parkeert met een zogenoemde ‘duurbeperking’. Als je bijvoorbeeld in een zone parkeert waar je maximaal één uur mag parkeren, dan weet je via deze sms dat je jouw voertuig dient te verplaatsen, omdat de transactie gestopt gaat worden. Je kunt hiermee een boete voorkomen. Je kunt zelf bepalen hoeveel minuten voor het einde van de parkeertijd je een sms wenst te ontvangen.

De kosten voor de SMS Reminder Service zijn 35 eurocent per ontvangen bericht. Je betaalt via je telecomprovider.

Let op: Als je parkeert met de P+ pas ontvang je geen smsjes. In de Q-Park garage kun je een transactie niet vergeten, zonder de transactie te stoppen is uitrijden niet mogelijk. 

SMS Reminder Service instellen
In Mijn Yellowbrick kun je de SMS Reminder Service per mobiel nummer activeren, instellen en beëindigen. 

  1. Log in met jouw klantnummer en wachtwoord op Mijn Yellowbrick
    Mocht je de inloggegevens niet meer hebben dan kun je deze inloggegevens opvragen met behulp van jouw klantnummer. Het klantnummer tref je aan op onze facturen of in de parkeer app in het menu. Klantnummer vergeten? Wij sturen uw klantnummer per e-mail op.
  2. Klik in het menu op: ‘mobiel’ en vervolgens op ‘overzicht’
  3. Klik bij het juiste mobiele nummer op de knop ‘wijzigen’
  4. Selecteer ‘Ja’ bij SMS herinnering
  5. Stel de gewenste minuten in voor het ontvangen van een herinnering
    Let op: er zijn 2 soorten smsjes, vul de minuten in bij de gewenste sms. 
  6. Klik op ‘opslaan’

Heb je nog vragen over het instellen van de SMS Reminder Service? Onze Customer Service helpt je graag verder.

SMS-Dienstenfilter
Wanneer je nummer geregistreerd staat bij het SMS-Dienstenfilter, ontvang je geen betaalde sms'jes van ons en werkt de SMS Reminder Service niet.

Activeer je telefoonnummer voor sms-diensten op www.payinfo.nl, of neem contact op met je provider. Na activatie zet je de SMS Reminder Service weer aan op Mijn Yellowbrick.

NB De klant is te allen tijde verantwoordelijk voor het afmelden van de transactie. Mocht de SMS Reminder Service om wat voor reden een keer niet functioneren kunnen daar geen rechten aan worden ontleend.

Yellowbrick compenseert jaarlijks haar CO2 uitstoot door haar CO2-voetprint in kaart te brengen en bij te dragen aan een bosplantproject in Maleisië.

Vraag mobiel parkeren aan