Veelgestelde vragen

Vind het antwoord op de meest gestelde vragen

Als je tijdens registratie je kenteken en 06-nummer hebt ingevuld kan je binnen een dag starten met telefonisch bricken via ons 088-nummer. Als je via de app wilt bricken log je met je klantnummer en wachtwoord in op onze app. Daarna kan je bricken. Om te bricken bij Q-Park dien je de zwarte P+ pas te activeren.

Telefonisch bricken kan je ook testen van tevoren door een transactie in de testzone te maken. Lees meer daarover in de startgids.

 

Een mobiel nummer is eenvoudig toe te voegen aan je Yellowbrick account.

Stap 1
Log in op 'Mijn Yellowbrick' met je klantnummer en wachtwoord.

Stap 2
Klik op 'Mobiel' in de navigatiebalk aan de bovenzijde van het scherm.
Klik hierna op 'toevoegen'.

Stap 3
Voeg het mobiele nummer in het bovenste invoerveld in.
De extra 'SMS Reminder' opties kunnen hier ook aangepast worden.
Wanneer het mobiele nummer is ingevoerd kunnen de gegevens worden opgeslagen, en wordt het mobiele nummer toegevoegd aan je Yellowbrick account.

Bekijk hieronder onze video over het toevoegen van een mobiel nummer:

Start je een transactie via de Yellowbrick-parkeerapp? Dan voer je je nieuwe kenteken in nadat je de zonecode hebt geselecteerd door op 'Nee, wijzigen' te klikken.

Start en stop je transacties telefonisch? Wijzig dan eerst je kenteken op Mijn Yellowbrick:

  • Log in.
  • Ga naar ‘Kaart/Gebruiker’ voor een overzicht van je gebruiker(s).

Klik op ‘Wijzigen’ voor het aanpassen van je kenteken.

Bekijk hieronder onze video over het wisselen van je kenteken met de app:

Het wachtwoord voor de Yellowbrick-parkeerapp is hetzelfde als het wachtwoord waarmee u inlogt op Mijn Yellowbrick. Je kunt in de app je wachtwoord opvragen met je klantnummer via 'Wachtwoord vergeten', het kan ook via Mijn Yellowbrick.

Met de functie 'zonecode check' kan je jouw ingetoetste zonecode controleren als je telefonisch het bricken start. Het telefoonmenu (‘het bandje’) vraagt om een bevestiging van de zonecode om te voorkomen dat je per ongeluk een onjuiste/verkeerde/foute zonecode gebruikt. Je kiest zelf of je deze functie wilt gebruiken.

Je stelt zonecode check gratis in via Mijn Yellowbrick. Ga naar ‘Mobiel’ en klik op 'wijzigen' achter je mobiele telefoonnummer. Volg dan de aanwijzingen. Als je een telefoonnummer toevoegt staat deze functie automatisch aan.

Via deze pagina helpen we je als je problemen hebt met inloggen.

Hoe kom ik aan mijn wachtwoord?

Door hier te klikken kan je een e-mail aanvragen met een link om een nieuw wachtwoord aan te maken voor Mijn Yellowbrick. Je moet hiervoor je klantnummer invoeren.

De e-mail wordt gestuurd naar het door jou opgegeven e-mailadres. De activatielink is 6 uur geldig. Indien je binnen deze 6 uur geen wachtwoord aanmaakt, dien je een nieuwe link aan te vragen.

Hoe kom ik aan mijn klantnummer?

Je klantnummer vind je terug in de e-mail 'Welkom bij Yellowbrick' of op je factuur. Je kunt je klantnummer hier opvragen door het bij ons bekende e-mailadres in te voeren, wij e-mailen dan jouw klantnummer.

Let op, je klantnummer is niet hetzelfde als het gebruikersnummer. 

Ik heb een ander e-mailadres en kan daardoor mijn wachtwoord niet opvragen 

Vul hier het contactformulier in en vermeld daarin je oude en nieuwe e-mailadres in en indien mogelijk je klantnummer dan helpen wij je verder!

 

Twee of meer auto's? Je kunt Yellowbrick gebruiken voor meerdere voertuigen of gebruikers. Hieronder tref je per parkeervorm een uitleg:

Ik brick op straat door te bellen

Je kunt met 2 verschillende telefoonnummers transacties starten en stoppen voor dezelfde gebruiker. Je mobiele telefoon kan maar aan één gebruiker tegelijk gekoppeld zijn. Indien je een 2e auto bezit, kan je het beste een extra gebruiker toevoegen.

Extra gebruikers kosten €5 en kan je toevoegen op Mijn Yellowbrick onder ‘Kaart/Gebruiker’. Vóór het parkeren dien je je mobiele nummer aan de juiste gebruiker te hebben gekoppeld. Dit kan je wijzigen op Mijn Yellowbrick onder ‘Kaart/Gebruiker’. Mocht je de inloggegevens niet meer hebben dan kan je deze opvragen met behulp van je klantnummer. Hier kan je je wachtwoord opvragen. Wachtwoord vergeten.

Ik brick op straat met de app

Je kunt ook transacties maken via onze gratis iPhone, Android en Windows app. Met onze app start en stop je de parkeertransactie. Dit kan zonder dat het mobiele nummer van tevoren online aan de gebruiker is gekoppeld. Je kunt in de app direct het kenteken wijzigen of, als je meerdere gebruikers hebt, kiezen voor welke gebruiker je een transactie wil starten! Klik voor meer informatie op deze link.

Ik brick bij Q-Park

De P+ pas is niet kentekengebonden en is voor elke auto te gebruiken. Als meerdere personen hiervan gebruik willen maken kan je simpelweg meerdere gebruikers bestellen (in Mijn Yellowbrick).

Meerdere accounts?

Je kunt meerdere accounts nemen bij Yellowbrick (bijvoorbeeld zakelijk en particulier gescheiden). Als je telefonisch transacties wilt starten en stoppen houd dan rekening dat het telefoonnummer waarmee je wilt gaan bricken in één account tegelijk kan voorkomen.

Uiteraard geeft onze Customer Service je graag advies over hoe je Yellowbrick het beste kunt gebruiken.

Staat je vraag er niet tussen? Ga dan naar onze Customer Service